Gå til innhold

1.4 TSi (160)/2.0 TSi (200) Golf 2

Ranger emnet


peregrin

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å montere inn en 1.4 TSi (160) eller 2.0 TSi (200) med manuell kasse i min g2. Hvor er det mulig å få tak i motor og girkasse? Og ikke minst understellsoppgraderinger. Og til slutt er det mulig å få dette godkjent av biltilsynet?

 

Takker på forhånd for svar

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,4 skulle ikke være umulig da det er levert Golf 2 med 160 hk (G60)

 

Men er jo ikke bare enkelt å få den til å virke pga elektronikken. Alt av elektronik må flyttes over. Instrumenter, hjerne ledningsnett (Can-bus)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at jeg må bytte ut alt av elektronikk, drivlinje, akslinger, bremser og dempere.

 

Vet ikke om det er mulig å få tak i en kollisjonsskadet golf med den motoren og i bunn og grunn bare bytte ut karroseriet.

Men spørsmålet blir da hva koster det å få tak i "delebilen" og vil det passe på g2

Endret av peregrin

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mulig å få inn motoren fysisk, men du må nok regne med at du må lage nye motorfester, ny eksos, gearoverføring og drivaksler.

 

1,8t derimot er plug and play http://www.qpeng.com/products/vag_plug_and_play_engine_management_kits/18t_20v_plug_and_play_kits.html

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sa aldri at jeg tror det bare er å bytte over delene. Det er jo alltid noen som ikke passer eller som ikke går ann å bruke i det hele tatt. Spørsmålet var hvilke deler som muligens passer og hvor kan man få tak i det resterende.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell ikkje for og ødlegge morroa med mine erfaringer med vag... men har bare vert borti 1 turbo havari på vag, og det va en 1,9 tdi passat :)

1,8T maskinene har eg aldri vert borti turbo havari på orginal turboer, MEN LMM er jo da en svakhet og har en tendens t og ryke, spessielt om en bruker K&N Kon filter med olje film :) men for all del, eg sier ikkje att eg har rett, men dette er det eg har vert borti etter 3år som mekaniker og 1 aude eller 2 på tunet :)

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell ikkje for og ødlegge morroa med mine erfaringer med vag...

 

jim

 

Jeg har ikke noen personlig erfaringer med 1.8t, men nevner bare det jeg har hørt og lest.

Men mulig jeg tar 1.8t opp til vurdering igjen. Men hvor mye av drivlinja og elektronikk må byttes/oppgraderes?

 

 

Og jeg stoler mer på hva som står på broom sine nettsider enn en usaklig 18åring fra halden.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen personlig erfaringer med 1.8t, men nevner bare det jeg har hørt og lest.

Men mulig jeg tar 1.8t opp til vurdering igjen. Men hvor mye av drivlinja og elektronikk må byttes/oppgraderes?

 

 

Og jeg stoler mer på hva som står på broom sine nettsider enn en usaklig 18åring fra halden.

 

hehe, ska ikkje si noe på det da :) men no er dette bare min erfaring da eg har jobbet som bil mekaniker i 3 år (jada eg har fag brev og så de er ikkje bare piss preik :P ) og har no en Auudi A4 1,8TQ no som greit nokk ikkje er org turbo på men har noen kammerater med denne motoren (audi A4) som ikkje har hatt problemer med turboen :) og eg har lenge fantasert om og bygge en MK2 med 1,8T når pengene strekker så langt :)

 

men som sakt, dette er bare min erfaring med disse motorene og eg kann ikkje skryte på meg mere en det som står i inlegget over :)

 

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor: 1,8-liters turbomotoren kan være et langt og sørgelig kapittel i disse bilene. Den har nok stjålet nattesøvnen og tømt lommeboka til mang en fortvilet eier.

 

Slurv med oljeskift fører til at silen på oljepumpa tetter seg. Resultat: Havari – type dyrt.

 

Står jo over her at det skyldes slurv med oljeskift. Kan jo ikke skylde på fabrikantene når folk ikke følger serviceintervallene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår