Gå til innhold

Ronnys beige Audi A4 B7 s-line TQ (S4 front, S4 sidelister montert + mood av lykt!)

Ranger emnet


askoy_s40

Anbefalte innlegg

Her er forresten noen enkle bilder jeg tok med iphonen før en liten stundt siden, fått montert på takbøyler og thule-skistativ for litt vinteraktiviteter;)

 

IMG_0830.jpg

 

IMG_0837.jpg

 

IMG_0841.jpg

 

IMG_0849.jpg

 

Har også fått montert BSR Opti Flow Filterkit for en tid tilbake

 

IMG_0855.jpg

 

IMG_0856.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finfin har den blitt nå! :)

 

ja det hjalp med litt senk, gleder meg bare til å få polert den skikkelig nå!

 

Bilen har tydelighvis fått mye TLC :)

Ingen snø?? å ja....bergen..hehe. Ingenting er som avslått ESP på nysnø, men du slipper mye drit da. Selv spyler jeg bilen hver dag (!) på statoil etter bruk. Møkka renner bokstavelig i strie strømmer...huff

 

Ja å gnikke på biler er noe jeg trives med, en slags terapi! :D

Blir en del spylerunder i uken her også selvom det ikke er snø! Det er en sykdom å være glad i bilpleie, en herlig sykdom, hehe:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mens jeg venter på sommerlefsene så har jeg brukt helgen på en etterlengtet grundig poleringsrunde:

 

- Lakkrens

- Polering

- Beskyttelse (fikk herdes i over 12t før voksen ble lagt på)

- Voks

 

Noen bilder fra i går i garasjen som jeg tok med mobilen, her har alle ruter samt sidespeil blitt påført NanoLotus bilglass forsegling.

 

IMG_1100.jpg

 

IMG_1101.jpg

 

 

Her er en del bilder fra i dag etter jeg fikk voksen den:)

 

DSCN0949.jpg

 

DSCN0960.jpg

 

DSCN0961.jpg

 

DSCN0965.jpg

 

DSCN0966.jpg

 

DSCN0978.jpg

 

DSCN0979.jpg

 

DSCN0982.jpg

 

DSCN0985.jpg

 

Struts er fornøyd!

DSCN0986.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var flink som fikk somlet meg til å vaske bilen idag.. Velvel, din ble et hakk eller to bedre! Bra arbeid, og riktig geografisk sted å kunne pleie en bil da :D

Hvilke produkter bruker du?

 

hehe, takk for hyggelig hilsen! ;)

Ja ble brukt en del timer denne helgen, ihvertfall når man ikke har tilgjengelig poleringsmaskin og må gå over alt for hånd!

 

Produktene som ble brukt er:

- Lakkrens: Chemical Guys Vertua Bond 408

- Polering: Chemical Guys Ez-Cream Glaze

- Beskyttelse Chemical Guys M-seal lakkforsegling

- Voks: Chemical Guys Petes 53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble bra nå ja. Utrolig at bilen er fra 2005 :)

Jeg vasket bilen i stad etter weekendtur på hafjell. Den var ett trist syn etter unger, boller, sjokomelk og ski pluss at nå ser jeg hva vinteren har gjort av steinsprut etc :(

Må si at den versjonen du har virker mer "solid" enn den jeg har. Jeg tør nesten ikke ta på bilen i frykt for å ripe eller lage bulk. Det er plastikk og lett aluminium rund baut. Når jeg skulle ta ut en stor pizza fra forsetet kom jeg borti A bjelken på innsiden og det ble jaggu meg merke (?) A6`en min fra 2002 var jo panserbil i forhold. Den jeg har nå virker så skjør (?)

jaja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble bra nå ja. Utrolig at bilen er fra 2005 :)

Jeg vasket bilen i stad etter weekendtur på hafjell. Den var ett trist syn etter unger, boller, sjokomelk og ski pluss at nå ser jeg hva vinteren har gjort av steinsprut etc :(

Må si at den versjonen du har virker mer "solid" enn den jeg har. Jeg tør nesten ikke ta på bilen i frykt for å ripe eller lage bulk. Det er plastikk og lett aluminium rund baut. Når jeg skulle ta ut en stor pizza fra forsetet kom jeg borti A bjelken på innsiden og det ble jaggu meg merke (?) A6`en min fra 2002 var jo panserbil i forhold. Den jeg har nå virker så skjør (?)

jaja.. :)

 

uff, ja ser for meg den var ett forferdelig syn etter den turen. Hadde meg selv en tur til Telemark forrige helg, bilen så ikke ut!!

Men ja sant som du sier, "skallet" på dem er noe blaut. Merker det selv når jeg vasker etc at det skal ikke mye inn for å presse inn dører etc, men er heldigvis bare en liiiten bulk på døren til nå:)

 

Men om du syntes ikke det er "utrolig" at den er fra 2005, er tross alt ikke mange årene. Da må du heller ta en titt på poloen min, den er fra 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo`n var flott den og men tanken min ang 2005 er at jeg ser veldig mange slitne A4 rundt om kring her i oslo. Har en kompis med samme modell, men med 1.8T og han har allerede klart å bytte motor selv om han ikke kjører mye (tett oljefilter etc) pluss at han vasker jo aldri bilen. Den er en søppelhaug på 4 hjul.:shake Ser også a4`er nyere enn min (okt 2010) som også ser helt forferdelige ut. Folk må ha veldig mye penger iom de ikke gidder å ta vare på en bil som har kostet mer enn 550k :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja helt utrolig hvor mange som ikke tar skikkelig vare på bilene sine, og hvor uviten de fleste er angående bilpleie. Er som du sier store verdier, og de holder seg ikke akkurat bra i pris når de blir behandlet deretter.

Irriteret meg like mye hver gang når jeg ser folk bruker disse vaskekostene på statoil, striper opp de nye flotte bilene sine...siste jeg så var en rimelig ny porsche!!

 

Kjøp skikkelige vaskehansker!!

 

Er mange som har kommentert hvorfor jeg gidder å bruke så mye tid å pleie min "gamle" polo, mange som mener at eldre biler ikke trenger bilpleie for en eller annen underlig grunn!

Endret av askoy_s40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de nye sommerfelgene blitt mottatt og montert på bilen...i håp om at snøen holder seg borte fra nå av:)

 

Valget havnet på, som dere ser, RS6-2 felger i 8,5x19 ET35 i antrasitt/gunmetal farge med 235/35 dekk.

Kanskje ikke de aller mest spennende og uvanlige felgene, men jeg er kjempe fornøyd med stilen!

Men nå har jeg bare enda mer lyst på skikkelig senk!!

 

Noen bilder jeg knipset i går:

 

DSCN1005.jpg

 

DSCN1008.jpg

 

DSCN1011.jpg

 

DSCN1021.jpg

 

DSCN1022.jpg

 

DSCN1024.jpg

 

DSCN1017.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår