Gå til innhold

jelpoole's 2000 A3 1.8T Quattro

Ranger emnet


jelpoole

Anbefalte innlegg

Er vel på tide jeg skriver litt om bilen min...

Kjøpte en 2dørs Audi A3 1.8T Quattro i høst da gamlebilen røyk.

Fant en bil på Finn som ikke hadde gått langt(kun 74k) og aldri var vinterkjørt!

Bilen var importert fra Japan hvor en tysk bankdirektør hadde eid den og han hadde tatt den med seg fra Tyskland så bilen er venstrestyrt :)

 

Jeg er tredje eier av bilen og forrige eier hadde gjort litt småting med bilen, chippa og lagt alt klart for montering av turbotrykksmåler...

 

Jeg har egentlig bare satt inn et green insattsfilter og bytta til den beste Mobil1 olja.

 

Veldig fornøyd med bilen og har en del planer for den fremover, deriblandt senk/coilover, nytt eksosanlegg og oppgradering av stereoanlegget. Har kjøpt frontsett allerede men dette er ikke stereo-prosjekttråden så går ikke nøye inn på det.

 

Kommer også til å kjøpe nye felger til sommeren da jeg bruker det settet som fulgte med bilen som vinterfelger.

 

 

Bilder kommer i løpet av morgendagen :)

 

- John Eilef

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Var visst lenge sia det hadde skjedd noe her :P

Har montert litt anlegg i bilen, det kan leses om her: http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/prosjekter/262552-00-audi-a3-prosjekt.html

 

Driver å sikler på coilovers, men vet ikke hvem jeg skal velg... KW er for dyrt i forhold til alle andre. Jeg vil ha et sett som er godkjent og bhelst både høyde og trykk justerbart.

Har sett litt på disse to;http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=23819&xSec=8780 og http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=14997&xSec=1882

Noen som har erfaring med disse? Tar også imot andre forslag til rundt samme pris som disse to :)

 

Har forresten bilde fra leiking en kveld :) full gass på 3. gir, lå og fulgte etter en Skyline R33 GTS-T (han lå og gassa forsiktig på 2. bare) :P

audirasing.jpg

 

PÅ forhånd takk

Endret av jelpoole
la inn bilde

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er felger bestilt :) Ble svarte BBS LM Replica med Federal 595RS-R i 18"

Neste lønning går nok te coilovers, men hvilket merke skal jeg velge? Ser på både FK Silverline X og Weitec Hicon TX... Noen som har prøvd disse? Vil ikke ha KW da det blir for dyrt i forhold til konkurrentene!

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var endelig felga her og de er montert :) Tok ekstra lang tid fordi de var jævli trege i tollvesenet :( Meget fornøyd men bilen må jaggu bli lavere :P

med18tominteractionlm.jpg

 

ps: det er ikke Federala som er på bilen på bildet, de kom litt senere enn felga så kjørte rundt på noen minerva dekk mens jeg venta ;)

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Det har gått litt tid siden sist, har ikke vært så aktiv her grunnet mer aktivitet på VW Audi Club Norwegen forumet.

 

Ting som har skjedd siden sist:

- Jeg har bytta bremser foran da slitasje indikatoren begynte å lyse, valget falt på EBC TurboGroove skiver og Red Stuff klosser, det funker som f###.

- Jeg har runna 100000km for 13dager siden (runna 101010 i dag :P ).

- Jeg har bytta til 520mm plastskiltene fordi jeg fikk et hengerfeste i det gamle stålskiltet i et lyskryss. Heldigvis gikk det bare utover skiltet :P

- Jeg har bytta til diodelys i parklys, skiltlys og inne i bilen, takk til Zeshan på autolights.no for god service og hjelp til å sette sammen pakke til bilen!

 

 

Dagen det var premiere på Fast Five så var jeg og en kamerat på fotoshoot med bilene våres, han(Mess her på forumet) med den Golf V GT TSi og jeg med A3'n, vi kjørte litt frem og tilbake på E16 og tok fartsbilder, og stoppa på slutten og tok litt stillestående bilder... Slenger ved noen av bilden vi tok...

 

Standstill av min:

_DSC1639.jpg

 

Standstill av Golfen:

4.jpg

 

Trygg kjøring? fart ca 60km/t:

3.jpg

 

Oppsett for standstill bilder:

1.jpg

 

Gamle skivene var modne for utskiftning:

DSC_0116.jpg

 

Det samme gjaldt klossene:

DSC_0114.jpg

 

Nye bremser montert:

DSC_0119.jpg

 

Bremsene bak felga(som er litt møkkete desverre):

DSC_0120.jpg

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom bilen med tåkelys eller har du ettermontert dem? har samme bil i svart, men uten tåkelys..

Fant tråd på forumet til VW Audi Club Norwegen, forrige eier har montert selv med orginal bryter inne i bil. Lampene er orginale og stammer fra en 2001modell(facelift)

[-]00 Audi A3 1,8T Quattro

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL

[-]96 Subaru Impreza 2,0GL Sport

[x]01 Toyota Yaris 1,0

[x]86 BMW E30 316 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår