Gå til innhold

Rådebank kommer av? :D


kimandre92

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Kan vel kort si at det kommer av for dårlig dimensjonerte rådelager i forhold til effekt i lag med en ofte aktiv kjørestil med dertil manglende oljetilførsel i svingene, trimming og dpårlig vedlikehold gjør det ikke bedre heller.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca18det motoren er ikke dårlig, men den er kresen på olje, ikke fyld på billig skvip og ikke kjør gris hele tiden så skal du se den er bra, er som andre motorer, var vel oslo sylinderservice eller ts racing, husker ikke hvem, men en av de sa bunn delen i ca18det er "skudd sikker" med rett olje og mengde helt til en garasje trimmer begynner og ødelegge, klart det ryker når noen skal ha 400 hjul hk osv.

 

Har hat 3 stk 200sx jeg, aldri motor tull, ene motoren hadde gått 240k med steg 2 siste årene, den går fortsatt uten problemer eller ulyder.

 

Men jeg hører stadig om disse nissene som skal ha så høyt trykk som mulig, steg 3 osv, de skrur ofte.

 

Var ikke meningen og "skyte" noen, men jeg har inntrykk av at det er mange garasje trimmere som snakker negativt om ca motoren.

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg kjørte 3 år med min S13 med Stage 2 og 0,9 i trykk uten noe antydninger til Rådebank, byttet olje regelmessig og jeg kjørte den vel hardt 2-3 ganger på de 3 årene jeg hadde den :P

 

Kjørt 1 år og 7000km med S14a nå på 0.9 i trykk uten problemer annet enn VVT-Hjulet

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Okey, endte opp med en S13 til slutt, tenkte jeg skal bytte olje på motor, girkasse osv nå, vilke oljer burde jeg bruke, og hvilke burde byttes? har nesten akkurat kjøpt bilen, og den er litt rar i giringen, + jeg fikk en bulk i bunnpannen, så oljenivået er litt høyt i motoren nå!

 

(godt gjort og få bulk i bunnpannen uten at den sprekker eller hva?!)

 

Modsene på den er Stage 1 og 0,85 bar, s14 turbo? Walbro pumpe, effektanlegg, powerfilter og dump av et eller annet slag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår