jjoorrnn Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Hei folkens. Jeg har en Passat 99 mod 1.9 TDI som jeg tror turboen er gåen på. Ofte når jeg "gir på" så er det akkurat som at turboen bare "detter ut", og så er det nesten ingen kraft igjen. Hvis jeg da stopper og starter bilen igjen, går den som normalt til nesten gang jeg gir på. Noen som sier at turboen kan lade ujevnt og at den da får/gir for mye trykk og går i nødmodus. Noen som har kjennskap til dette? Og så spm nr 2: Hvis jeg nå må bytte turboen, noen som vet om turboen fra en motor med motorkode AHU passer til min motor AFN? Har funnet en brukt på et bilopphuggeri og vil nok gå for denne hvis den passer, da jeg får den for 1/10 av prisen for en ny... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Sjekket prisen hos norskbildelsenter.no ? eller på Ebay? Jeg vil fraråde å kjøpte huggerturbo da disse sikkert er like slitne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 start med ein diagnose på bilen, kan vere mykje anna enn turbo, mange ting som får bilen til å gå i nødmodus. Sjå på litt andre trådar under passat, så finn du litt av kvart du bør sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jjoorrnn Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Takker for svar. Har sjekka div internettsider og klart å finne det mye billigere enn de forskjellige verkstedene, men fortsatt ikke i nærheten så billig som en brukt en på høggern (naturligvis). Har hatt bilen inne på diagnose hos Møller i Tromsø og fikk der kontatert at turboen lader ujevnt, og at ihvertfall den og luftmassemåleren må byttes. Har byttet kun luftmassemåleren, uten særlig forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 Eg kjøpte brukt turbo til min bil, har køyrt 130000 etterpå utan problem, trur turboen eg satte i var gått ca 100000. Men det er jo alltid ein mulighet for at du må skifte fort igjen, veit jo aldri kva ein får. Eg skrur sjølv, så derfor tok eg sjangsen på ein brukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruland1 Skrevet Desember 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Du har sjekket at luftslangene er ordentlig på? Om den er løs, kan det virke som du mister allt av kompresjon! Turboer ryker på Vw og Audi på ca 200 000 km! Ellers er bytte-turboer er rimligere alternativ, selv om det er dyrt. ( Ca 10 000 ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelvectra Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Har akkurat samme bil, min oppførte seg på samme måte for en stund siden, det var bare en føler i turboen som var gått der... ca 700kr for selve føleren Siter Vectra 2.0i 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 AFN-motoren har en Garrett GT1749V, og AHU har Garrett GT1544S. Om desse går om hverandre vet ikke jeg. Opelvectra: Nå har du AHU-motore, dvs 90hk, men her er det snakk om AFN på 110hk, og har sine sykdommer, som er litt forskjellige i forhold til AHU Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg