kurtinge Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Heisann! 98mod, 1,9Tdi, manuell Jeg var ute å kjørte en dag her og så plutselig ble bilen superlat. Jeg mener jeg kanskje ikke hørte "summingen" fra turboen, men dette er jeg ikke sikker på. Jeg ble veldig innesluttet og tenkte at turboen er røket. Etter å ha stoppet og startet bilen så var alt tipp topp igjen. Imidlertid så kom problemet tilbake igjen. Men det ordner seg etter restart. Hva er det som kan være galt, mon tro ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnInHell Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 det finnes en god del av folk med samme problemet her inne.Se/søk etter poster om problematikken og heng deg på Siter Audi A6 3.0 tdi avant quattro 2012 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audia6blb Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Sliter med det samme med en audi a6 2,0 tdi. Her måtte turboen byttes p.g.a den var på vei til å ta kvelden. Lyser motorlampa? Lager turboen swisjj, powsjj lyder når du gir turboen trykk også slipper gassen? Bilen min har kun gått 78000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurtinge Skrevet November 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 (endret) Nei, det er ingen swish og powsjj-lyd. Ingen lamper som lyser og ingen ulyder, men jeg mener på at summingen fra turboen forsvinner. Jeg har observert at dette skjer visst jeg gir gasspådrag når bilen har litt belastning. Dvs når det enten er oppoverbakke eller jeg f.eks. kjører 60-70 og girer ned i tredje og gir full gass. Plutselig så forsvinner effekten.....omdreining ligger mellom 3-4000. Etter å stoppe motoren er alt ok igjen :-| Har bestillt meg en VAG-COM-kabel så visst den passer så kan jeg kanskje få ut noe mer info. Noen som vet om jeg helst burde parkere bilen ? På småkjøring i byen så merker jeg jo ingenting. Endret November 30, 2010 av kurtinge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audia6blb Skrevet November 30, 2010 Rapporter Share Skrevet November 30, 2010 :thumbDet kan være mange årsaker som fører til symptomer som det du har f.eks luftmassemåler, kokset/tett turbo o.s.v Hos meg var det i hvertfall Turboen som var dårlig. Turboen til bilen min hadde altfor høyt trykk så den gikk i nødmodus. Ønsker deg lykke til med a6'en din :) Husk å skrive hva som feiler/feilte din her da! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurtinge Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Kan kokset eller tett turbo fikses på noe vis eller er det ensbetydende med at en må bytte? Uff....jeg lukter pengeutlegg :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audia6blb Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Jeg tror det går ann å rense kokset/tett turbo men er ikke helt sikker. Jeg tror ikke bilen din sliter med turbo, men tror det er luftmassemåleren. Luftmassemåleren er ikke noe dyrt å kjøpe koster kun noen hundrelapper. Du kan søke litt på google fordi det er haugevis med tdi eiere som sliter med det samme som du gjør. Ta bilen med til verksted, de finner det garantert ut. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurtinge Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Ser at luftmendemåleren koster 699,- på Biltema og 1707,- hos Torshov. Ganske så stor forskjell. Er vel ok å handle denne komponenten begge steder, kanskje ? Har også googlet meg frem til at N75-ventilen også typisk gir slike problemer. Noen som kan forklare hvor den sitter? Ellers så tips meg gjerne om hvor jeg bør kjøpe disse komponentene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audia6blb Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Har du funnet feilen? Norskbildelesenter selger luftmengdemåler for 795 kr http://www.bildeler.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurtinge Skrevet Desember 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Har ikke funnet feilen enda. Venter fortsatt på kabel. Vet ikke om de har tenkt å ro kabelen hit, jeg :-| Jeg har jo googlet i det vide og brede. Mitt inntrykk utifra løsninger osv er at det er enten LMM'en eller en ventil som heter N75. Prøver nå å fortrenge at det kanskje er turboen som kokser igjen og at den må byttes. Er det noen måte å sjekke dette på? Too be continued....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audia6blb Skrevet Desember 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2010 Ta bilen din til et verksted der kan de åpne turboen for å sjekke om at den er kokset igjen. Skal følge med videre :=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurtinge Skrevet Desember 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 Jeg byttet ett gørr-skittent luftfilter og håpte dette kanskje ville hjelpe. Der og da så hjalp det ikke i det hele tatt, men har observert at visst bilen er skikkelig varm og det ikke er -10 grader eller kaldere ute så greier jeg ikke å fremtvinge dette problemet. Kan dette gi noen pekepinn på hva som er galt? Ellers så fikk jeg kabelen her om dagen, men den ga ingen feilmelding annet enn ett eller annet med bremsene som jeg ikke forsto helt hva betydde. Ser ut som det er masse funksjoner som ikke er "åpnet" i den versjonen av VAG-KOM som jeg bruker. Skal google litt på saken i tillegg til å lære meg litt mer om dette programmet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiGA Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 N75 er ventilen som regulerar turbotrykket. Den står på vensre side på framenden på blokka. Er ikkje uvanleg at denne ryker. Symptoma som bilen din har tyder på at det enten kan vere N75 eller MAP-sensoren som køddar seg. Få sjekka feillageret. Siter '89 Audi 80 'Toyota Starlet Rally 'Ford Sierra Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2010 Sjekk slangen mellom kompressorhuset og WG-klokka... Denne revna på en kompis sin 1.9tdi, og bilen gikk dass, og 0 turbolyd.. Fikk heller ikke opp feilkoder. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kurtinge Skrevet Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Har fått feilkode nå, men ikke veldig informativ. Sjekket på hjemmesidene til Ross-tech litt. Den første feilen skal ifølge wiki'en gi symptomer som jeg ikke har. Den andre feilen er ett av to alternativer, kan de se ut som. Men den versjonen jeg har av NAV-KOM vil ikke helt fortelle hva. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575 Problemet med at turboen kutter kommer og går litt. Vil tro evt feil med selve turboen kanskje er mer konsekvent enn en solenoid-ventil som kanskje henger seg? Forslag ? Chassis Type: 4B - Audi A6 C5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 018 DG Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1625 Coding: 00002 Shop #: WSC 02325 2 Faults Found: 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 00575 - Shareware Version. To Decode all DTCs 17-10 - Please Register/Activate - Intermittent Readiness: N/A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.