Gå til innhold

Neeeei, girkasse eller clutch

Ranger emnet


Hobbymekanikern

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått virkelige problemer med bilen, golf cl 1,4 95 mod. var på en harrytur i svinesund og når jeg skulle kjøre hjem luktet det svidd clutch og kjørte noen meter så ville ikke bilen fremover lenger.Ble tauet helt til oslo. bilen vil ikke gå i fri den henger fast i en av girene, og den nekter å røre på seg. når bilen er på tomgang hører det skurre skrapelyde, slurer. Er det noen som har vært borti noe slikt og hva kan det være? Er det noen som kan hjelpe meg please.... Er det dyrt å få fikset noe slikt? er det girkassa/cluth som har gått til hel.... Håper noen kan hjelpe meg.

Endret av Hobbymekanikern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vist girkassa som hadde gått tom for olje, byttet clutch og fylte på girolje men det som er skjedd nå er at det kommer en sånn subbelyd når bilen står i fri og når jeg gasser i fri øker lyden men når jeg trykker clutchen inn blir lyden borte. en som sa til meg at det er lager inni i girkassa som er gått, veldig ubehaglig lyd å kjøre med. går greit å kjøre nå men den ulyden der høres ikke bra ut. Hva kan jeg gjøre nå folkens noen god ide? eller må jeg bytte hele girkassa????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som utløserlageret eller trøstelageret (dårlig oversatt fra thrust bearing) som noen kaller det ettersom lyden forsvinner når du trykker inn cluthen.

Du må vel ha ut girkassa igjen for å bytte det.

 

Høres ut som du har hatt flaks at du bare har fylt på olje og at den virker igjen.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte bilen i nesten hele dag, og det har fungert greit, er bare den skrape/subbelyden. Ellers går den fin å gire med.

Dette trøstelager som du prater om er det veldig vanskelig å bytte? sitter det inni kassa eller utenpå? det var en som sa til meg at dette lageret sitter inni i kassa og da må man spitte kassa i to, fikk høre at det var besdre å kjøpe ny kasse. Lurer på en siste ting er det farlig å kjøre slik den er nå? kommer den til å stoppe igjen? eller pleier det å gå greit å kjøre hvis trøstelageret er gått??

 

 

Takker å bukker for alle som har hjelpet til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår