Morrak Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Noen som vet hva oljetrykket i motor skal være? 2,0 16v, motorkode x20xev. Oljelampa begynner å lyse på tomgang når motor er driftvarm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acell Skrevet November 25, 2010 Rapporter Share Skrevet November 25, 2010 Dette får du kansje vite dersom du ringer dit lokale opel verksted ;) Normalt med 3 bars oljetrykk på tomgang kan man jo si, så noe under sette er jo ikke spesielt bra. Det kan godt være oljetrykkføleren din som er tett, du kan jo prøve å bytte denne og de om problemet enda er der, en oljetrykkføler koster ikke rare greiene og det bytter du enkelt selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morrak Skrevet November 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Målte oljetrykket her om dagen med godt varm motor, var nede i 0,4 bar på tomgang og 3 bar på rusing uansett turtall. Litt lite syns no æ, bytta til tykkere olje og da kom ikke oljelampa på i hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acell Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 var litt lite ja.. gått langt? Virker som du bare må bytte oljepumpa evnt motor. Eller så kan du bare kjøre til det smeller å sette i ny motor. er billige motorer til disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morrak Skrevet November 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2010 Kjøre til det smeller, har litt skjørtebank i motor å så jeg kjøper ny motor når denne tar kvelden. Kan jo enda vare lenge, er jo bare nr 2 bil å da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Jeg gir ingen garanti på arbeidet men du kan jo tappe av en liter eller to og erstatte med diesel før du kjører den en nokså kort periode. Mener det er beskrevet på nett av folk som gjør dette for en innvendig motorrens. Kaaaanskje du vil kunne få tilbake noe trykk? http://www.offroad.no/forum/Innvendig-motorrens-av-di-t20577.html http://www.vwaudi-club.no/forum/showpost.php?p=2087067&postcount=7 <= småslarkete turbo i #5 der. Anbefales som flere sier ikke på dieselmotor. http://baatplassen.no/i/index.php/topic/29100-diesel-som-innvendig-motorrens/ <= En Detroit Diesel kan visstnok gå kontinuering med <5% diesel i smøreolja før bytte er påkrevd. En annen sa 5-10% toleranse på noe annen dieselmotor. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Jeg gir ingen garanti på arbeidet men du kan jo tappe av en liter eller to og erstatte med diesel før du kjører den en nokså kort periode. Mener det er beskrevet på nett av folk som gjør dette for en innvendig motorrens. Kaaaanskje du vil kunne få tilbake noe trykk? Gjøres som oftes for å løsne fastrusta stempelringer, (motorer som har satt seg) Oljetrykksmåleren sitter som oftes rett etter filteret og her tetter det seg skjeldent. Værre med kanalene i topp ol. Men slikt synes ofte ikke på oljetrykksmåleren. Mangel på oljetrykk skyldes som oftes av to ting. Dårlig olje og/eller en dårlig oljepumpe. Kan også være en tilbakeslagsventil i pumpa. Usikker på utførelsen av denne, men oftes er det mulig å shimse fjøra som regulere tomgangstrykket. Kan gi noe høyere trykk på tomgang. Fungerer ikke dette kjøpt deg haynes boka og overhal pumpa slik det står der. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acell Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Funker fett å ha diesel på motorolja... vi har selv gjort dette på et par motorer. Men vi har brukt å tappe ned all olje. fylle på 2-3 liter diesel. starte motoren å la den stå på tomgang i 1 minutt els. så stoppe og tappe av og fylle på ny olje. Da blir alt som nytt. Grunnen til at dette går er pga lagrene og ringene utsettes for lite belastning på tomgang. og trenger ikke så mye smørring. Og siden Diesel smørrer godt så er dette ingen problem. Men som skrevet over. stiller aldri noen garanti på noen av mine svar. Men kan jo være et forsøk dersom det har vært slørva med oljeskiftene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.