Gå til innhold

Oppvarming av lasterom kassebil(HiAce)

Ranger emnet


Trynet

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Toyote Hi Ace varebil som firmabil, å nå i det siste har jeg hatt med meg hunden på jobb. Har da et bur baki som han ligger i. Men som dere alle vet begynner det å bli skikkelig kaldt ute å hadde tenkt å sette inn noen form for varme. 12V varmevifter er bare møkka har jeg hørt, så jeg trenger vel en 12V - 230 omformer å en 230V kupévarmer?? Andre forslag?

 

:disco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12V-230V omformer funker ikke. Du kan ikke ta ut noe mer varmeeffekt av den grunn.

Det du kan gjøre er å bruke en 230v kupevarmer og finne strøm et elelr annet sted.

 

Mulig du kan finne diesel/parafinvarmer fra båtbransjen et eller annet sted?

 

Det som er litt av tingen er at den helst da skal kunne brukes under transport. Jeg jobber som rørlegger ¨har utalige mange stopp på en dag, å finne fram et stikk å dra skjøteledning på hvert sted er ikke mulig.

 

Vurderer rett å slett å fjerne glasset i skilleveggen for å få varme der bak, men vet ikke om det finnes noen regler på at den skulleveggen skal være hel? I mange mindre varebiler er det jo bare sånn nettingstål, så burde jo gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt av tingen er at den helst da skal kunne brukes under transport. Jeg jobber som rørlegger ¨har utalige mange stopp på en dag, å finne fram et stikk å dra skjøteledning på hvert sted er ikke mulig.

 

Vurderer rett å slett å fjerne glasset i skilleveggen for å få varme der bak, men vet ikke om det finnes noen regler på at den skulleveggen skal være hel? I mange mindre varebiler er det jo bare sånn nettingstål, så burde jo gå?

 

 

Fjerner du glasset, så må du for all del huske på å sette inn gitter. Om du ikke gjør dette, så stakkars deg om BT stopper deg for kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår