Andee Skrevet November 21, 2010 Rapporter Share Skrevet November 21, 2010 Har en 2004modell Touran. Det begynte med at hjulet på dynamoen røk. Skiftet dette, men merket at bilen ikke ladet. Så skiftet hele dynamoen, men bilen lader fremdeles ikke. Vanskelig å måle disse nye dynamoene, med canbus og alt. Noen som har noen tips om hva som kan være gale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 Dynamoen har ikke can-bus... Mål på dynamoen mens bilen går. (rød pinne på multimeter på store muttern/ledningen på dynamoen, svart pinne på huset til dynamoen) Veldig vanlig med dårlig jordingspungter på disse bilene. Sjekk pungtet under luftfilterboksen. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andee Skrevet Desember 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2010 Bilen lader ikke, men når jeg gir litt gass, så lader den helt normalt. så slår jeg av bilen og starter igjen, da lader den ikke lenger. da må jeg gi den litt gass igjen, holder litt på gasspedalen, så lader den mormalt. :S Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Desember 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 Ladespenning måles på batteriet. Det er spenningen over batteriet som er interessant for å feilsøke strømproblemer. Skru av varme i setene, vifter og lignende når du måler. Hvilke verdier måler du med motor av, tomgang og 1500 rpm? Måleresultater for et friskt system er henholdsvis 12,8 volt, 14,0 volt og 14,4 volt. Alt er cirka-tall. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2010 Brudd i magnetiseringskretsen høres det ut som, fungerer ladelampe som den skal? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg