Gå til innhold

Innbrudd i bil- lesespole/tenningslås

Ranger emnet


lesermegopp

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har hatt innbrudd i min Seat Ibiza 96 mod.

De har TATT tenningslås, rotet rundt med skrutrekker og knekt av lesespolen som satt rundt tenningslås. Jeg har skrudd av ratt og instrumentpanel, kjøpt ny tenningslås/ rattlås og er klar til å sett i gang monteringen i morgen. MEN, lesespolen.. Jeg fikk ikke med ny lesespole når jeg kjøpte tenningslås/ startsperre fra huggern. Har noen der ut tips til hvordna jeg skal løse dette? Forsøkte å holde nøkkelen min inntil spolen, men da jeg startet bilen med skrutrekker stoppet den like fort.

 

Tips på lørdagskvelden mottas med stor takk! :thanks

 

/Øyvind

Endret av lesermegopp

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den stoppet pga startspærre slo inn, hvor skjedde dette egentlig?

 

Hva mener du med det? Jeg har hatt innbrudd i bilen min jeg har parkert i gata på Majorstua. UUmulig å flytte på pga. knust tenningslås og fjernet låsesylinder. Derav står jeg i gata i kalde grader og forsøker å fikse dette selv. Kjøpt ny tenningslås/startsperre fra huggern- 313 kr inkl. mva.

Problemet med den jeg fikk tilsendt var at det ikke var med lesespole. Vet ikke om dette er deler som egentlig hører sammen.

Kan man bytte lesespole? Passer da denne til min nye nøkkel på min nye tenningslås? Jeg er håpløst fortvilet. Må helt sikkert skrote min koselig Seat.. Håper du har gode råd da du er møllergutt? PM?

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kan lodde ledninger til lesespolen, kjøp ny.

Koster ca 600Kr hos Møller.

 

Takk for svar som kan føre til noe. Når du sier lodde, er det da på kabelen som går inn i dashen eller de kobbertrådene som er inne i selve ringen som omsluttet tenningslåsen? Om jeg kjøper ny, må jeg da kode min nye nøkkel til denne? forsøker å holde kostnader nede. Jeg forsøkte som sagt å holde min orginalnøkkel mot lesespolen samtidig som jeg vred om tenningen med skrutrekker- uten hell. Spolen er liksom knukket av fra en plastikkdings som kabelen henger på. Men det er ingen direkte forbindelse fra denne plastringen og kabel. Sensor i denne plasdingsen?

 

:)

"Man lærer så lenge man lever"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår