Mondeo 08 Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Som overskriften sier, er det noen her som vet hvordan jeg kan senke en berlingo. foran er det jo bare å bytte fjører, men bak aner jeg ikke hva jeg skal gjøre??? Ser ikke ut som om det er som å senke caddy for eks. Bare å flytte bladfjørene under akselen. Så hvis det er noen der som har peiling eller bilder på dette, så er jeg veldig takknemlig for det. Eller om noen i Oslo,Akershus,Østfold, kan hjelpe meg. Takker for alle svar. Mvh Mob: 40494853 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Har du torsjonsstag eller spiralfjører bak på din a? Jeg stikker en finger i været og lurer på om det kan være likt som en en matchende fransk småbil. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Har du torsjonsstag eller spiralfjører bak på din a? Jeg stikker en finger i været og lurer på om det kan være likt som en en matchende fransk småbil. Har ikke spiralfjør tror jeg, er ikke sikker nå. Men skal finne ut til i morgen. Vet du åssen fremgangsmåten er eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 9, 2010 Rapporter Share Skrevet November 9, 2010 Er torsjon bak her, kan nok flytte de å splinesa, men det er noget spesielt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet November 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2010 Er torsjon bak her, kan nok flytte de å splinesa, men det er noget spesielt. Noen som vet hvordan man gjør det? Fremgangsmåte`? Bilder? Link til noen som har gjort det før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 Jeg hadde pug205gti, den var senket slik. Har ikke sett eller gjort det selv men på både fransk og boble trekker man som regel ut bærearmen og eller torsjonsstaven og vrir den et hakk eller tre. Akkurat på samme måten som når du tar av et skjevt ratt fra rattstammen for å midtstille det igjen. Jeg har forresten demontert en HiLux 2WD forstilling. Der er det to langsgående staver med en fettfyllt gummimuffe i enden der splinen er inni. Todelte kardanger (mellomaksel) har gjerne samme patent også, bare at de er uten fjørstålet. http://www.badgermotorsport.co.uk/ technical - masse fine bilder og tekst DANG, nå fikk jeg lyst på fransk igjen! Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet November 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2010 Jeg er ikke så kyndig når det kommer til bilskruing, men jeg skjønte litt av den videon og den beskrivelsen på den andre siden. Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal få det til. Noen her som har gjort dette eller vet sånn ca åssen det skal gjøres. de bærearmene og foringene og skruene han skrudde på i filmen og bildene vet jeg ikke hvor er engang. Noen som vil ta på seg jobben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2010 Noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet Desember 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2010 Noen med senkeerfaring på berlingo her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henninglen Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 hvorfor i all verden skal du senke en berlingo?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pug106turbo Skrevet Februar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 Jeg er ikke så kyndig når det kommer til bilskruing, men jeg skjønte litt av den videon og den beskrivelsen på den andre siden. Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal få det til. Noen her som har gjort dette eller vet sånn ca åssen det skal gjøres. de bærearmene og foringene og skruene han skrudde på i filmen og bildene vet jeg ikke hvor er engang. vist du skrur av hjulet og følger "bære" armen oppover(rettning mot fronten på bil) Der ser du skruene. legger du deg under bilen og ser bortover så ser du 2 stag som går på hver sin side av ett tjukk rør. vet ikke om det sa deg litt mer? Siter 106 Rallye T 8v http://Www.Vts-Racing.no/forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2011 vist du skrur av hjulet og følger "bære" armen oppover(rettning mot fronten på bil) Der ser du skruene. legger du deg under bilen og ser bortover så ser du 2 stag som går på hver sin side av ett tjukk rør. vet ikke om det sa deg litt mer? Skjønte litt mer nå ja. Men vet fremdelig ikke hva jeg skal gjøre eller hvordar løsne den brakketen man kommer til etter å ha løsnet den torx skruen på det staget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2011 Fortsatt ikke fått senket denne bilen jeg. Noen som kan dette? Noen som kan hjelpe meg? Ikke gratis selvfølgelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elmof Skrevet Februar 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2012 * Det er ingen grunn til å senke en berlingo. * Bilen er ikke laget for å bli senket. * Det finnes kun 1. måte senke bilen på. Du er nødt til å knekke torsjonsstaget, noe som kun kan gjøre ved å overlaste bilen. Da vil hjulene forsvinne upp under hjulbuen, men forsatt være mulig å kjøre. Hvis du da kommer på at dette var en dung ting og du ikke lenger ønsker å ha bilen senket. Så må du bytte hele bak-akslingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo 08 Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2012 Det er vel opp til meg om jeg vil senke eller ikke. Skjønner ikke hvorfor du svarer på noe jeg ikke har spurt om. Spar deg for bortkastet tid. har jeg lyst å senke, så kan jeg vel det? Selvom det er teit i dine øyne. Bilen er solgt, så jeg driter i å senke den nå. Men takk for svar. Og man trenger ikke å knekke torsjonstaget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg