Gå til innhold

Pioneer spiller - Hvordan aktivere RCA utgangen ?? !!! ?? !!!

Ranger emnet


HansiFansi

Anbefalte innlegg

Joda, den har et par linjeutganger for Rear.

 

Ok, eg rekna egentligt med det, sia Pioneer vanligvis har ein utgang på dei billige spillerene.

 

Det som Pioneer vanligvis gjere er å skru på lpf (lavpassfilteret) i spilleren. (i spillere med berre ein utgang)

Du vil da få berre bass på utgangen.

For dei som f.eks. kobler til 6x9 høgtalere på forsterker, må da skru av filteret. (fremgangsmåte beskrevet av JChE)

 

Her er det berre å lese bruksanvisning til spiller.

Og kanskje forklare kva slags forsterker du har og innstillinger på denne.

Og korleis du har koblet høgtaleren(e) til den.

 

Er greit med fleire til å hjelpe! JChE og eg tenker på spilleren

So kommer Transmedia og lurer litt på forsterkeren

So her skal nok me klara å finne kva som gjere at du ikkje har lyd! :-)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur nå.. Det som "eirikand" sa, funka ikke.

 

@todleif:

 

Jeg har altså en Pioneer CD spiller (som er problemet mitt), høytalere i dørene som spiller akkurat som de skal. Jeg har koblet en ADS forsterker (som igjen er koblet til en basskasse) til Pioneer spillerens RCA utgang på baksiden (forklart i mine tidligere innlegg). Problemet er at Pioneer spilleren ikke gir fra seg noe lyd ut ifra RCA utgangen. Hvis jeg kobler signalkablene ut av Pioneer spilleren, og setter dem rett inn i noe annet som gir fra seg lyd, så spiller bassen som bare rakkern!

 

For å oppsumere alt: Alt fungerer som det skal. Det er bare Pioneer spilleren som ikke gir fra seg noe lyd ut av RCA utgangen bak.

 

Hjalp det todleif ? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linjeutgangen kan ikke slås av, så innstilinger på spilleren kan du glemme.

 

Jeg spør igjen, slår forsterkeren du har koblet til linjeutgangene seg på når du slår på spilleren? Igjen underforstått; er Remote-kabelen fra spilleren tilkoblet ISO-klossen eller separat Remote-ledning i bilen fra forsterkeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linjeutgangen kan ikke slås av, så innstilinger på spilleren kan du glemme.

 

Jeg spør igjen, slår forsterkeren du har koblet til linjeutgangene seg på når du slår på spilleren? Igjen underforstått; er Remote-kabelen fra spilleren tilkoblet ISO-klossen eller separat Remote-ledning i bilen fra forsterkeren?

 

Ja. Forsterkeren som er koblet til CD spilleren via RCA utgangen + en "REM kabel". Den skrur seg på likt som CD spilleren. Den blå kabelen fra ISO kontakten går rett til forstrkeren bak, ikke videre inn i ledningsnettet på bilen (hvis det var det du tenkte på?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg litt blank...

Test av utgang; Har du en RCA-kabel å slakte, gjerne bare én plugg, og et par ørepropper?

 

Avisolér ledningen fra RCA-pluggen så du finner jord/skjerm og midtlederen... på hodetelefon-pluggen holder du da jord/skjerm innerst på pluggen, og midtlederen mot tuppen eller den ringen innenfor. Da skal du svakt kunne høre mjusik fra spilleren, skru gjerne opp volumet litt, men napp ut høyttalerISO'en først uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg litt blank...

Test av utgang; Har du en RCA-kabel å slakte, gjerne bare én plugg, og et par ørepropper?

 

Avisolér ledningen fra RCA-pluggen så du finner jord/skjerm og midtlederen... på hodetelefon-pluggen holder du da jord/skjerm innerst på pluggen, og midtlederen mot tuppen eller den ringen innenfor. Da skal du svakt kunne høre mjusik fra spilleren, skru gjerne opp volumet litt, men napp ut høyttalerISO'en først uansett...

 

 

Skal teste det ut i morgen :)

Takk for all hjelp hittil folkens !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva har du brukt som lydkilde?

Har du koblet deg via signalkablene du allerede har i bilen eller rett på forsterkeren? (defekt signalkabel?)

Du har justert på volumet til forsterkeren, so er sikker på at du ikkje har lyd.

Eg har testa med ein md spiller og den gir ut mykje høgare signal enn moderat volum på spiller

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva har du brukt som lydkilde?

Har du koblet deg via signalkablene du allerede har i bilen eller rett på forsterkeren? (defekt signalkabel?)

Du har justert på volumet til forsterkeren, so er sikker på at du ikkje har lyd.

Eg har testa med ein md spiller og den gir ut mykje høgare signal enn moderat volum på spiller

 

Har testet med en annen kabel også, uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår