Gå til innhold

Mercedes W210 96mod E200 - går i nødmodus


robbsn

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har endelig fått lilla mercn på veien igjen etter nytt lag med lakkering. Forleden dag jeg var ute og kjørte gikk den i nødmodus.

på en strekning på 7mil gikk den i nød 7-9 ganger.

Både på gjevn fart, akslerasjon og nedbremsing.

Oftest skjer det når jeg har kommet i kryss/rundkjøring altså nedbremsing og skal gi akselere. da kan det komme et par forsiktige pottsmeller så stopper den akse å går i nød. men dette har skjedd på lange strekkninger også. :biker

 

Den har gått 189.000 og km.stand er garantert riktig.

Bilen har stått i ro siden mai - juni i år men har vært startet gjevnlig.

 

 

Noen som har erfaring, tips hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist på bertel O steen å betalt det koster for å a en diagnose av bilen. Jeg vet at BMW tar 750kr for å diagnosere, tror ikke mercedes er noe dyrere. Det kan høres ut som en sensor som sitter en vei som har sluttet og gi riktige signaler.

 

Om det er det så hjelper det ofte å bare ta den ut å rense litt med bremserens e.l så virker det igjen.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dit imorgen å få tatt en diagnose. Ser for meg at det er luftmendemåler egentlig.

 

Igår begynte SRS lampa å lyse også. Tror det er sensorplatene i sete egentlig.

 

Var en ting til jeg ville undersøke. i dashbordet. der er det to display.

det til venstre som jeg regner med skal vise evt serviceinterval og lignende virker ikke. hva kan være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Litt gammel tråd, men abs\ets problemet ditt er pga bryteren under bremsepedalen. 9/10 ganger noen har det problemet er det synderen, den er lett og billig å fikse. Jeg har den gamle ett sted også visst du trenger nummeret på bryteren :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår