Kleving Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Hei. Her om dagen når jeg var ute å kjørte lyste plutselig flere av varsellampene. Jeg gikk over motor, men kunne ikke finne noe opplagt som var gått galt. Kjørte så hjem. Neste morgen var det ikke strøm nok til å starte. Jeg ladet så opp batteriet og målte ladespenning på batteriet, og kunne da se at dynamo ikke ladet. Er det noen da som kan forklare hvordan jeg kan finne ut om det er ledningsnettet fra dynamo som er gåent, eller selve dynamoen? Og videre om noen hadde hatt noen erfaringer med reparasjon av dette hadde det vært fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Skift dynamo så er det fikset. Når den lader kan det begynne og lyse i det meste av lamper Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleving Skrevet November 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Kan det ikke være at en ødelagt jording kan føre til samme symptomene som en gåen dynamo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleving Skrevet November 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Har sjekka ledningsnette, og det virker ok. Tatt ut dynamoen. Noen som har åpnet en Bosch 80A dynamo før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 6, 2010 Rapporter Share Skrevet November 6, 2010 Det er sikkert som å åpne en hvilken som helst annen bosch dynamo, a av børster, kablekoblinger og evt. reimhjul, så løsne 4 sgjennomgående skruer. Sjekk børster og regulator før du gjør noe annet du... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleving Skrevet November 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 Har nå tatt ut børstene og spenningsregulatoren. Ser at børstene har ulik lengde. Den ytterste er ca. 3 ganger så lang som den andre. Skal der være slik? den korte er ca 1 mm. De er veldig "sotete". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 7, 2010 Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 Høres ut som børstene dine er utslitt. Koster ikke stort for nye. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleving Skrevet November 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 Hvordan ser dette ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 7, 2010 Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 Dynamoen er nok helt i orden den.. Bytt børster, montert den inn igjen, og tut og kjør.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kleving Skrevet November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Da var dynamoen inne med nye børster, men lader fortsatt ikke. Ladelampen tenner ikke. Noen som har en ide hva det da kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 koblet riktig? Har du koblet til den tynne ledningen på D+ ? Er pæra i ladelampa helt og med riktig watt-styrke? Er alle sikringer intakte? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.