Gå til innhold

2 bøter på 4 dager..!?

Ranger emnet


Yusof

Anbefalte innlegg

Hei alle på forumet!

I går fikk jeg 2 brever fra politiet:

 

Den første var en bot på 9700 kr for å ha kjørt 121 km/t i 80 sone, med pappas Ford S-Max. Dette tror jeg på. Vi dro for å kjøpe min første bil.

 

Vi kjøpte bilen, en E92 335i fra Lillestrøm, vi henta den dagen jeg kjørte med S-maxen, da broren henta Maxen tilbake og jeg BMW'en.

 

3 dager etterpå skulle jeg hente vinterhjula, dro jeg tilbake for å hente dem, så husker jeg ikke engang at jeg kjørte fort. Jeg følgte traffikken, og merket ingen blits. Jeg er så sikker på at jeg ikke kjørte over 90-95 km/t, men så ser jeg på brevet at jeg kjørte 116km/t??? Dette er tull og tøys! Kan jeg klage? Og hva skal jeg si? Jeg er 18 år og pappa må helst ikke vite det:D Amen..

 

Regn med skrive feil, skrev fra iPad:)... Og veldig fort.,

 

Edit: Bot på nr 2 var 7800,-.

Endret av Yusof
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell..

 

Klage kan man alltids, men du kommer desverre ingen vei med det i en fotoboks.

 

Kenneth

 

Delvis enig. Det er jo en viss mulighet for at fører ikke syns på bildet, sånn sett bør man hvertfall se bildet før man bestemmer seg for noe. Dersom bildet ikke levner noe tvil er jeg helt enig med at du ikke kommer noen vei.

 

Nå skal ikke jeg være alt for moraliserende her, men du bør vel vurdere kjørestilen din tatt i betraktining at du er 18 år, akkurat (?) fått lappen, blitt tatt en (eller to) ganger for å ha kjørt for fort, og ikke vil at faren din skal vite om det.

 

For å si det sånn så kan det nok ligge greit til rette for at faren din får vite om det her. Siden bilen er registrert på han er det han som får bøter/innkallinger siden han per nå er mistenkt. Du ligger dessuten ann til å miste førerkortet og må avlegge full ny førerprøve.

 

Sorry, men medfølelse får du ikke herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skurrer. "Yusof" sier at han har fått et brev med bot for å ha kjørt i 121 i 80-sona. For det første mister man lappen for å kjøre så fort i 80-sona, for det andre ville brevet blitt sendt faren - med mindre politiet sånn helt uten videre har innført et system for gjennkjenning av ansikt koblet opp mot førerkort/passfoto.

 

Yusof lyver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skurrer. "Yusof" sier at han har fått et brev med bot for å ha kjørt i 121 i 80-sona. For det første mister man lappen for å kjøre så fort i 80-sona, for det andre ville brevet blitt sendt faren - med mindre politiet sånn helt uten videre har innført et system for gjennkjenning av ansikt koblet opp mot førerkort/passfoto.

 

Yusof lyver.

 

Eller Yusof åpner annens manns post ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår