GazVolga Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Hei! Beklager hvis jeg poster i feil emne. men har jeg et par spørsmål. Hvordan kontrollere/ ta test på om koblingen slurer? Om den slurer hva kan være feilen? Hvilken skader kan oppstå om jeg kjører med en clutch som slurer? Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Sett bilen din i 3. gir med håndbrekket på så hardt du klarer. Prøv og ta i gang på vanlig måte. Slurer den da og ikke kveler seg med en gang så er clutchen snart utslitt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GazVolga Skrevet November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Sett bilen din i 3. gir med håndbrekket på så hardt du klarer. Prøv og ta i gang på vanlig måte. Slurer den da og ikke kveler seg med en gang så er clutchen snart utslitt. Takker! Men skal kjøpe bil så lurer jeg på hva ekstakt det er feil hvis den slurer? Og om jeg ikke gjør noe med det og kjører med en clutch som slurer, hvilkne skader kan oppstå da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 En litt snillere metode: Kjør langsomt på 4 gir på flat mark. Gi mye gass. Trykk clutch raskt inn og rett ut igjen - mens du holder gassen i bånn. Om turtallet faller igjen når clutchen slippes ut igjen er clutch OK. Om den fortsetter å slure på høyt turtall inntil du slipper av på gassen, er clutchen slitt. Skjer normalt ikke noe galt ved å kjøre med slitt clutch, men den blir ikke bedre med tida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Svinghjulet har ikke godt av for mye sluring bare så det er sagt...man får varmgang og glassert overflate, noe som igjen fører til dårligere feste for lamellen og enda mer sluring. Svinghjulet kan i verste fall eksplodere (ekstremtilfelle). Slurer det så er clutchen på vei til å ryke, kjekt å få bytta den før den ryker ;) Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg