mazdak Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Jeg var innblandet i en ulykke i Tåsentunnelen for 2,5 uke siden, noe som resulterte ødelagt tak, venstre forskjerm, frontfanger, venstre forhjul og riper på dørene på høyre side. På grunn av disse skadene vil jeg at bilen skal kondemneres i stedet for at den repareres (bilen synker veldig i verdi med tanke på at den bare er 4 år gammel).. Er det mulig å prute med takstmannen når det gjelder prisanslag på reparasjon? Hvordan fungerer hele dette systemet? Er det noe spesielt jeg bør ha i bakhodet eller evt. forholde meg til under takst? Det er den første gangen min jeg "vraker" en bil, så er helt grønn på dette området. Jeg håper på svar snarest da bilen skal taksteres denne uken! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Det er takstmannen som avgjør om bilen skal kondemneres eller ikke, og hvis den bare er 4 år gammel skal det endel til før det skjer. Dette går på reparasjonskostnad kontra bilens verdi, husker ikke hvor mange prosent men. Hvis han gjør jobben sin som han skal, så skal det ikke være mulig å påvirke han heller... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marzo Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Når taket krøller seg i en frontkollisjon blir det fort veldig kostbart. Nyere biler er også dyrere å reparere så det er en god sjangse for at bilen blir kondemnert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Du kan jo prøve å fortelle Takstmannen at du gjerne vil ha en annen bil da du ikke vil føle deg komfortabl med å kjøre en bil som har vært skadet på denne måten, men om det hjelper, det vet vi ikke, men ligger den i grenseland for hva som er fornuftig, så kan det hende at takstmannen tar hensyn til det du sier. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak Skrevet November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Du kan jo prøve å fortelle Takstmannen at du gjerne vil ha en annen bil da du ikke vil føle deg komfortabl med å kjøre en bil som har vært skadet på denne måten, men om det hjelper, det vet vi ikke, men ligger den i grenseland for hva som er fornuftig, så kan det hende at takstmannen tar hensyn til det du sier. Ok, jeg skal være tilstede under taksteringen i morgen så får bare vise han alle skadene og høre hva hans mening er. Får bare håpe at de er greie.. Er Toyota på Alnabru som skal takstere og eventuelt reparere bilen. Heldigvis koster reparasjonene mer på et merkeverksted, så får krysse fingrene på at bilen blir kondemnert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 ble den vraka:rockets Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet November 13, 2010 Rapporter Share Skrevet November 13, 2010 er reprasjons summen høgare en verdien på bilen så blir den kondemnert. dem delane som er dyrast å reparere er panser og taket(store reine overflater) men er skaden ca 45 000,- og verdien på bilen 50 000,- så er de billigast for selskapet å reparere bilen en å vrake den og gi deg 50 000,- slik e har forstått ditta opplegget. grunnen at at nyare bila er dyrare er pga delan er dyrare og meir tenkiske deler en dem for 10-15 år sia... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 14, 2010 Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 er reprasjons summen høgare en verdien på bilen så blir den kondemnert. dem delane som er dyrast å reparere er panser og taket(store reine overflater) men er skaden ca 45 000,- og verdien på bilen 50 000,- så er de billigast for selskapet å reparere bilen en å vrake den og gi deg 50 000,- slik e har forstått ditta opplegget. grunnen at at nyare bila er dyrare er pga delan er dyrare og meir tenkiske deler en dem for 10-15 år sia... Reparasjonskostnaden skal ikke overstige 75% av bilens verdi om jeg husker rett, da regnes det som uforsvarlig å reparere. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg