Gå til innhold

1.9 TDK Koker å lekker i varmereg.

Ranger emnet


Glennern

Anbefalte innlegg

Har en 1.9TdK 93 modell..

Skulle kjøre med den her en natt, å startet den, så stod den å gikk i 10 min kanskje føre jeg begynnte å kjøre med den, så begynnte jeg å kjøre. Termostaten har vært gåen siden jeg fikk den, å alltid stått på rett over 70 grader.. Når jeg begynnte å kjøre, så gikk den rett forbi 70grader, å fortsatte til den koka. Det har gått fint å kjøre opp å ned storgata uten at den har koka, men har jeg kjørt 2 min på hovedveien har den koka. Topp pakninga trur jeg ikkje det er, for olje/vann har vært helt som den skal, å den har ikkje ryki mer enn den skal eller noe..

 

Så skulle jeg ut å kjøre med den her for noen dager sia igjen, så blåste den ikkje varmt fordi den hadde fryst smått, så da sprakk jo varmeregisteret:/

 

Men nå koker bilen hele tia når jeg bruker den.. Noen som har ide om hva som er problemet med den?:/ Eller noen som vet om pris på nytt/brukt varmeregister til den?

- Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt)

- Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1.9TdK 93 modell..

Skulle kjøre med den her en natt, å startet den, så stod den å gikk i 10 min kanskje føre jeg begynnte å kjøre med den, så begynnte jeg å kjøre. Termostaten har vært gåen siden jeg fikk den, å alltid stått på rett over 70 grader.. Når jeg begynnte å kjøre, så gikk den rett forbi 70grader, å fortsatte til den koka. Det har gått fint å kjøre opp å ned storgata uten at den har koka, men har jeg kjørt 2 min på hovedveien har den koka. Topp pakninga trur jeg ikkje det er, for olje/vann har vært helt som den skal, å den har ikkje ryki mer enn den skal eller noe..

 

Så skulle jeg ut å kjøre med den her for noen dager sia igjen, så blåste den ikkje varmt fordi den hadde fryst smått, så da sprakk jo varmeregisteret:/

 

Men nå koker bilen hele tia når jeg bruker den.. Noen som har ide om hva som er problemet med den?:/ Eller noen som vet om pris på nytt/brukt varmeregister til den?

 

 

Nytt varmeregister får du for en 1000-lapp hos mekonomen..

Hvis bilen har fryst er det nok en viss fare for at enkelte tilkoblinger går heden..

sjekk tilkoblingene (plast-støpslene som er skrudd fast) og pakninga som sitter på toppen for eventuelle sprekker, da disse er en svakhet på golf 3 og blir fort sprø grunnet varmen.

 

Dersom kjølesystemet ikke er fyllt hele veien rundt, og det har oppstått lekasjer klarer ikke vannpumpa og sette igang sirkulasjonen grunnet luft, så er meget mulig du må bytte varmeregister før du får bilen til å slutte å koke!

 

for å være helt sikker på at varmeregister er røket, start bilen og sett på varmeapparatet med full varme med vifta på 1 opp på vinduene, dersom det kommer varmtvann inn i varmeregisteret vil dette dugge ned rutene dine, og dugget vil rett og slett smake kjølevæske.

 

en annen ting du kan gjøre for å sjekke varmeregister er å kjenne etter fuktighet på gulvet opp mot midtkonsoll og opp mot panserveggen.

 

 

dersom varmeregisteret må byttes, må jeg bare ønske deg lykke til!

Hele dashbordet og midtkonsollen må ut for å få ut varmeregisteret.

ta en titt på denne, så skjønner du nok hvor omfattende en slik operasjon er..

http://www.vwwatercooled.org.au/f47/change-heater-core-35054.html

 

AlexB

Send pm om det skulle være noe mer du lurer på.

1993 Volkswagen Golf 3 (1.8 GL)

Alex - Trondheim - HobbyMekaniker - Mannen bak Norwegian Racing Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norskbildelsenter selger varmeapparatregister for 624 kr (http://www.norskbildelsenter.no/)

 

Det var det billigste jeg fant når jeg byttet på min. De gangene jeg har bestilt derfra har jeg fått delene etter 2-3 dager :)

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt varmeregister får du for en 1000-lapp hos mekonomen..

Hvis bilen har fryst er det nok en viss fare for at enkelte tilkoblinger går heden..

sjekk tilkoblingene (plast-støpslene som er skrudd fast) og pakninga som sitter på toppen for eventuelle sprekker, da disse er en svakhet på golf 3 og blir fort sprø grunnet varmen.

 

Dersom kjølesystemet ikke er fyllt hele veien rundt, og det har oppstått lekasjer klarer ikke vannpumpa og sette igang sirkulasjonen grunnet luft, så er meget mulig du må bytte varmeregister før du får bilen til å slutte å koke!

 

for å være helt sikker på at varmeregister er røket, start bilen og sett på varmeapparatet med full varme med vifta på 1 opp på vinduene, dersom det kommer varmtvann inn i varmeregisteret vil dette dugge ned rutene dine, og dugget vil rett og slett smake kjølevæske.

 

en annen ting du kan gjøre for å sjekke varmeregister er å kjenne etter fuktighet på gulvet opp mot midtkonsoll og opp mot panserveggen.

 

 

dersom varmeregisteret må byttes, må jeg bare ønske deg lykke til!

Hele dashbordet og midtkonsollen må ut for å få ut varmeregisteret.

ta en titt på denne, så skjønner du nok hvor omfattende en slik operasjon er..

http://www.vwwatercooled.org.au/f47/change-heater-core-35054.html

 

AlexB

Send pm om det skulle være noe mer du lurer på.

 

jeg får fullt av vann på gulet på høyre side, det bare SPRUTER inn i løpet av få sec er den tom for vann, det dugger også på rutene som du snakket om.. Så er ganske sikker på at det er noe med varmeregisteret. men kokingen begynnte føre varmereg gikk..Peiling på hva det kan være?

- Peugeot 406 2.0 HDI 02 (Prosjekt)

- Toyota Corolla 1.6 xli 91 (Herjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår