Gå til innhold

Ny bil, men hva?

Ranger emnet


jiihaa

Anbefalte innlegg

Hei all sammen.

 

Jeg har begynt sånn smått å se etter ny bil.

Dette viser seg å være veldig vanskelig.

 

Mine krav:

Stasjonsvogn

Minimum: 1,8 bensin eller 2.0 diesel.

Gode seter (skinn)

Interiør som ikke blir kjedelig etter 2-3 mnd.

 

Utstyr som en gjerne kan ha:

4x4

Godt lydannlegg

Navi

Pollenfilter osv i klima

 

 

Har vært å sett på Skoda Octavia L&K 4x4 som har 2.0 140hk diesel.

Denne ser veldig grei ut, men sitter fortsatt litt med "billig" følelse etter å ha sett den (ikke prøvekjørt så ikke skyt meg).

Ellers så liker jeg VAG interiøret i bilen, men til en pris på 396.000kr så vil jeg gjerne se alternativer.

 

Skal ut å prøvekjøre Octaviaen i dag for og se hvordan den er, men har dere noen tips til konkurenter til Skodaen som har nogenlunde likt utstyr?

 

Makspris vil jeg skal være 400 000kr ink alt.

 

Takker veldig for svar og beklager om det er skrevet litt forvirrende.

 

Mvh Jiihaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazda 6 får du jo veldig mye for pengene da. Har jo et spenstig utseende også. Kvalitetsfølelsen i interiøret er vel midt på treet, men siste utgave med facelift skal ha blitt noe bedre på de fleste punkter. 2-liter diesel med ok utstyr får du for 329' (Advance Plus). Den får du med bra lydanlegg, navi osv., men ikke 4x4 (det får du ikke på Mondeo'n heller, forsåvidt). Ellers er det vel begrenset hva du får med diesel, 4x4 og brukbart av utstyr i den størrelsen om du skal ha helt ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der alle sammen..

 

Var her i forrige uke å testet en Skoda Octavia 4x4 winter og må si meg MEGET imponert.

Det var en skikkelig god bil og må si jeg trivdes bedre i denne enn en Audi A6 2.5l 180 Q 02 mod.

 

Tenkte jeg skulle teste mazda som foreslått og jeg har vært inne å kikket på mondeo.

 

Alltid gøy å prøvekjøre biler hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å kikker på Octavian og lurte litt på følgende:

 

Det er 2 motor alternativer som jeg ser som aktuelle. Det er 1.8TSI 160hk og 2.0TDI 140hk.

 

Hva jeg er ute etter:

Motor som gjør bilen lettkjørt å artig å kjøre.

Motor som er holdbar.

Motor som passer til mye kortkjøring(by) men som også er nydelig på langturer ihht å måtte gire minst mulig.

 

Ser det skrives at 1.8TSI drar fra 1500 rpm og opp til rødt omtrent. Da blir det jo i min tankegang greiere enn diesel som for det første er endel tregere, men som ikke dra like godt over hele turtallsregisteret.

 

Noen tips for og immot de nevnte motortypene?

Blir trukket mer mot bensin enn diesel (liker ikke partikkelfilter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår