NodDi Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 jeg lurer på hvajeg skal gå etter når jeg setter på regreim på en pl motor. (16v for de som ikke skjønner) har tatt av alt. som girkasse osv. legg gjerne til bilder. Siter VW Golf II 16V - Godbilen Volvo 240 - solgt VW Golf II - Spiker Seat Leon - Spiker VW Jetta vr6 - Solgt (savn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Ehm.... Har du tatt av girkassa er du i feil ende på motoren :D hehe Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NodDi Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 hehe, ja, er klar over det men jeg mener at det skal gå ann å se etter bak der. hvis jeg ikke tar feil. Siter VW Golf II 16V - Godbilen Volvo 240 - solgt VW Golf II - Spiker Seat Leon - Spiker VW Jetta vr6 - Solgt (savn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Hvis du turner motoren finner du en knast på svinghjulet (er ca 3-4mm tykk) inni lokket oppå girkassa. ellers er jeg ikke sikker på åssen resten låses for jeg kan det kun på Diesel. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NodDi Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 har tatt av svinghjulet og lignende. derfor jeg ikke aner hvordan det skal sitte. og svinghjulet kan jeg sette på fler plasser. så har ikke peiling på hvordan jeg skal se etter det . Siter VW Golf II 16V - Godbilen Volvo 240 - solgt VW Golf II - Spiker Seat Leon - Spiker VW Jetta vr6 - Solgt (savn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 (endret) har tatt av svinghjulet og lignende. derfor jeg ikke aner hvordan det skal sitte. og svinghjulet kan jeg sette på fler plasser. så har ikke peiling på hvordan jeg skal se etter det . Noter deg hvor inspeksjonshullet på girkassen sitter i forhold til motoren. Drei så motoren til stempel 1 (og 4) er på topp (ØD). Sett så på svinghjulet slik at knasten på svinghjulet treffer der som inspeksjonshullet på girkassen sitter. Da har du merket ditt ;) Det er som regel også et merke på reimskiva framme på motoren som skal stå overens ( ca kl. 12) med merket på dekselet bak reimskiva, altså dekselet over registerreima. På kamdrevet er det på framsiden et merke som skal stå overens med merket på dekselet bak kamdrevet (ca kl. 12) Om du fortsatt er usikker så kan du ta av toppdekselet og vri til merkene på kamkjededrevene peker rett mot hverandre. Kamdrev Reimskive Kamkjededrev Endret Oktober 22, 2010 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg