Gå til innhold

lakk/maling?

Ranger emnet


dyngman

Anbefalte innlegg

hallo,

tenke litt på å pusse litt på bremse kalyperene eller hvordan det nå skrives å male/lakke de i en eller annen fancy farge,og det jeg da lurer på er hvilken lakk/maling man bruker til slikt?

Eventuelt hvor man får fatt i slikt lakk/maling?

uhhmmwhat? :ratatatat

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal lakke kalipperne bør du bruke en maling som tåler litt temperatur, ettersom kalipperne blir varme. Det som er viktig når du skal lakke disse er at du bruker mere tid på grunn arbeidet enn selve lakkeringen, altså, du må gjøre grundig rent, børste sinnsykt med stålbørste, bruke avfetting og evt. også bruke pussepapir om du ser det blir nødvendig.

 

Hvis jeg ikke tar heilt feil så selger de nå kalipper lakk på spray både hos mekonomen og hos mobilsentrum mobilsentrum

 

Jeg personlig gikk for Foliatec`s to komponent lakk, dvs. at du selv blander herder oppi lakken, dette blir MYE sterkere enn den lakken som du får kjøpt på sprayboks. Med i pakken fulgte det også med en egen rengjørings spray som om gjorde ren kalipperne med etter alt forarbeidet. Jeg mener jeg betalte rundt om en 350kr for denne.

Denne lakken ble penslet på, jeg brukte 4 strøk.

På en annen side så koster det jo sikkert ikke mer enn 100kr for en boks med lakk hos mekonomen, men det kommer jo helt annpå hva slags resultat/holdbarhet du er ute etter .)

 

Hvis du vil så kan jeg snuse fram noen bilder fra da jeg gjorde det på min bil..

 

Lykke til

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret men bor i bergens området og er litt usikker på hvor de kan selge slik lakk her i området men er det noe spesiellt navn på slik lakk som blir brukt til slikt eller er det bare å finne nærmeste butikk som selger lakk å spøre etter lakk som tåler litt temperatur, ettersom kalipperne blir varme som du nevte?

;) :ssip:

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare finne din nærmeste bilrekvisita forhandler å høre..

 

Går du til en vanlig farvehandler så blir jo valget mellom vanlig spray lakk & varmebestandig lakk som tåler opp mot 650 grader eller noe... ikke noe dumt det men jeg vet ikke om de har den i den fargen som du ville ha.. regner med du vil ha enten gul eller rød...

 

FIN golf Dyngman ! , var faktisk et meget bra bilde, golfen tar seg bra ut fra den vinkelen. Eneste er at den ber om emblemfri grill & monovisker :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by felge

hva er forskjellen på en GTi 8V og 16 Ventiler ? :rolleyes: noe stor forskjell ?flushit

 

Ganske stor ja! :)

 

Motoren er den største forskjellen..

 

8v har en motor på 112hk, 16v har på 139/129 hk (spørs på hvilken årsmodell).

 

16v går betraktelig bedre enn en 8v.. På høyere turtall. Morsom bil!! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår