Hansy Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Denne bilen har stått på ukesplanen siden Mai, men da min tid og eiers arbeidstid sjelden kunne gått hånd i hånd, har det dessverre tatt litt lengre tid. Bilen er en 2004/2005 Mazda 6 i en lekker mørkeblå farge med metallic, og kan sies å være medium i hardhet. Dag 1: Vask; - Prickbort - Nilfisk Alto HT - Nilfisk Alto original foamcannon - Diverse såper i foamcannon, se bilde lengre ned. - Poorboys SSS i bøtte - Bøtte med gridguard - Grønn chenillemitt - Bilberry felgrens - Diverse koster - SS drying towel Startet med en liten inspeksjon, dessverre klarte jeg å slette de fleste "skitten-bil" bildene, men en skitten bil har vel alle sett før :) Bilen ble prickbortifisert Mens prickbort fikk jobbe så tenkte vi; "La oss prøve å se hvordan aluspoileren passer på alle bilene på gårdsplassen!", spoileren husker dere fra Peugeot 406 Coupe-tråden. Lekkert! Og, slapp av, spoileren rører ikke bilens lakk. Etter en aldri så liten "La prickbort gjøre jobben sin pause" på 5 minutter så ble bilen avspylt. Etter "Der aufsphylning" så ga jeg Straydog en liten jobb, å mixe en hellig styrkedrikk til Foamcannon`en. Og han slo seg skikkelig løs, for å si det mildt. Klumpete citrus wash`n gloss er perfekt dansetrening. Fylte den opp med vann, ristet løs, og startet å spyle Når vi står å foamer, så kommer hammermorderen, som tydligvis var på jakt etter å ødelegge Mazdaen, heldigvis fikk vi stoppet han før han fikk rørt den. Mye aggresjon inne i bildet ja. SINNSYK wetlook, bokstavelig talt. Ingen bilder av håndvasken da jeg tok den, men noen bilder av felgene etter bilberryen og litt hardt arbeid fra Straydog. Så ut som en kombinasjon av prickbort, og vidundermiddelet i cannonen virket, dette er clayen etter halve bilen :D Så var det dags for litt inspeksjon Felgene fikk litt voks Litt mer inspeksjon Så var det dags for litt polering, testet med 3M EFC med tilhørende pad, 2100rpm og 3 pass, og det ble slik: Not there yet, litt flere pass. OH YEAAHHH, 6 pass, og medium press var veien til himmelen. Spottet ingen hologrammer ved inspeksjon, men skal uansett kjøre UFSE etter EFC, greit å være på den sikre siden :) En liten 50/50 av ripen som vist tidligere Etter EFC Straydog glosser opp lakken B) Well worth it; Etter korrigeringen hadde vi jobbet fra 18.00 til 03.00, så lot jeg resten være til Lørdag og Søndag. Dag 2: Fjerning av oljer blir gjort med avfetting, skumming, og detailbørste. Dørhengsler og dørsider ble tatt med avfetting, børste, og rennende vann fra vannslange, ingen bilder fra den seansen. Inn igjen for mer inspeksjon Fikk ikke gjort mye mer på Lørdag. Så Søndag så bar det ut i garasjen igjen for siste del av jobben, kosedelen B) Siden jeg har sansen for DODO juice, og siden bilen er blå, så passet det perfekt med Blue Velvet og LIme prime lite for bedre heft. Lime prime lite får godgjøre seg, så ble det blackwow på plastdeler, og Chemical Guys gel-etellerannet på dekk. Etter LPL Og da var det på tide med Blue velvet :D Nanovest på frontrute mens voks får godgjøre seg. Ferdigbilder, riktignok noen elendige da det regnet ute, og bilen ble hentet kort tid etter avbuffingen, Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Skikkelige ferdigbilder Dessverre ble de 2 første bildene ødelagt hvitbalansen på kameraet :( Takk for titten, setter pris på kommentarer og kritikk! Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Helt rått! Du kan virkelig sakene dine, hvor mye tar du hvis jeg leverer bilen min hos deg? Er en Nissan quasqai, send gjerne PM mvh Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Da må du kjøre et stykke, han bor i Tromsø :P Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Kjører gjerne til troms hvis jeg får denne behandlingen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Mange som er minst like flinke, bare mye nærmere ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet November 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2010 Svolp: Hehe, kan sakerne mine? Mjææ..ikke helt utlært enda, men begynner å komme seg. Tusentakk for kommentaren uansett :) Holder til i Tromsø ja, men blir nok et stykke å kjøre, og som Sandmo sier, finnes noen rundt ditt område som er like flinke, og mye bedre enn meg. Bare å få inn på Detailersclub å se :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg