Gå til innhold

Planlegger USA-tur, tips?

Ranger emnet


_Evje_

Anbefalte innlegg

Hei, planlegger å ta en tur til USA til neste år en gang. Tenkte 2-3 ukers reise. Enten med kammerat, eller alene. Var i Houston i fjor, og siden da har jeg ønsket å reise tilbake.

 

Det jeg har lyst til å oppleve er kultur, bilmiljøer, kanskje litt storby og litt country. Planen er å ha en god kjøretur, skal ikke være på en plass. Det er så mye jeg vil se der at jeg klarer ikke helt å tenke på hvor jeg vil mest. Finnes det en rute der man kan oppleve så mye som mulig?

 

Vet at jeg ikke har en sjangs til å få sett alt, men ønsker gjerne å høre deres erfaringer. Hvor dere reiste/kjøreruter, og hva dere opplevde? Hvor mye penger brenner man av i løpet av en dag? Hvor mye kostet turen? Hvor lang tid tok den?

 

Hvor mye penger jeg har tilgjengelig er ikke så lett å si, men klarer å skrape fram i allefall 20-25k. Er snakk om enten tidlig på året, eller i løpet av sommeren.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg var tre uker i USA i 2008. Dollarkursen var da ca 5,15NOK per dollar. Turen endte på ca 75.000,-

 

Jeg var i New York, Washington DC, Los Angeles, San Francisco og Las Vegas.

Følgende anbefales:

Helikoptertur over Manhattan (faktisk ikke så veldig dyrt!), helikoptertur over Grand Canyon, biltur fra San Francisco nedover highway one (ANBEFALES i cab!!!). Å leie bil koster ikke så mye, men det er stor forskjell på over/under 25! I Los Angeles leide vi Mercedes SL500 og Porsche 911 cab. Det anbefales også på det sterkeste! Ikke så veldig dyrt, men utrolig artig :)

 

Jeg synes ikke DC var noe særlig bortsett fra Georgetown-området.

San Francisco var en utrolig flott by. Ta en guidet busstur, samt båttur ut til Alcatraz.

 

Ellers: kos deg! Budsjettet ditt funker sikkert greit, men tenker du 25k inkl flybilletter også? Sommeren er driving season, så da kan det være en del trafikk. Jeg ville dratt litt off season, i hvert fall til vestkysten. Der er det varmt også på våren og høsten.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør gå for minst 3 uker, 2 blir for snaut. Husk at det går et døgn omtrent i reise hver vei. Og jeg anbefaler Route 66 hvis du syns det er artig med gamle biler, bilmuseer, nedlagte bensinstasjoner og slikt. Mange av bensinstasjonene er sikkert satt opp for turistene, men det er artig å se slikt på nært hold syns jeg da. Vi kjørte fra Las Vegas til Chicago, og tok buss derfra til New york. Det siste anbefales IKKE, da det var en jævlig tur. Vi skulle egentlig ta tog, men det var fullt overalt, så det ble buss. Dette gjorde vi for å få litt kjørepause siden jeg var den eneste med førerkort, men det angret vi fort på...

 

Jeg anbefaler deg å ta med en kameratgjeng, slik at dere kan dele litt på utgiftene og kanskje leie en stor og fet bil som suburban e.l.

 

Når jeg dro ned var det bare meg og kona(vi gifta oss i Las Vegas :)), så vi hadde bare en 2010 Corolla, men det la liten demper på stemningen. For vår del var det ikke bilen som var det viktigste, men opplevelsen. Fascinerende å se landskapet forandre seg fra stat til stat, og mange rare folk :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår