Gå til innhold

Min 1996 Jeep Cherokee XJ 2.5TD

Ranger emnet


OmegaB2DTI

Anbefalte innlegg

DW-problemet er nå borte :) Etter at jeg pulverbalanserte hjulene + helseipa de har DW-problemet forsvunnet :) Måtte tydeligvis bare kjøre et par dager før pulveret fikk skikkelig virkning ;)

 

Var under bilen i dag å gikk over skruer, bolter, stag, etc for å sjekke etter slakk, defekter osv. Oppdaget da at track bar-staget var veldig løst når vi dreide på rattet. Dette var trolig hovedårsaken til DW-problemet..! :doh

Har slurvet litt da jeg monterte den nye braketten til track bar`n for noen uker siden, hadde vist glemt å montere en bolt som resulterte i at braketten bevegde seg hver gang jeg svingte. Nå sitter braketten fast og det er ingen bevegelige deler noen plasser, merket en betydelig forskjell på rattet og ingen antydning til DW! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ingen tråd om bilen din? :) Er du fornøyd med XJn på vinterføret?

 

Har ikke fått rota meg til å lage noen tråd enda, for opptatt med å kjøre :P Kommer nok etterhvert, enten her eller på forumet til Jeep Club Norway^^

 

Jepp, kjempefornøyd med bilen på vinterføre. Foreløpig ikke noe som har stoppa den, selv om jeg har satt den på prøve i snøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått rota meg til å lage noen tråd enda, for opptatt med å kjøre :P Kommer nok etterhvert, enten her eller på forumet til Jeep Club Norway^^

 

Jepp, kjempefornøyd med bilen på vinterføre. Foreløpig ikke noe som har stoppa den, selv om jeg har satt den på prøve i snøen ;)

 

Er ikke så mye Cherokee-aktivitet på dette forumet her, så du må bare henge i du også ;)

 

Det kom plussføre med regn i dag, ganske dårlig kombinasjon når det ligger en del snø på bakken :P Regna med at det skulle bli sviiinglatt med 33" dekkene, men seipinga har tydeligvis gjort underverker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, får nok ta noen bilder og mekke en tråd jeg og :P Ikke mye jeg får gjort med bilen enda, siden jeg vil ha alt godkjent, og skrevet inn i vognkortet. Og da koster det penger... Masse penger...

 

Men kan jo få en del bra bilder fordet :D

 

Det er bra :) Ja, det koster mye penger, men tviler på at du klarer å få godkjent et betydelig løft og dekk i vognkortet? :) Du får sikkert godkjent noe sånt som 2-3" og 31" dekk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være mulig å få godkjent 5" og 35" hjul^^ Men da må det skiftes et drev til speedometeret og.

 

Jeg satser på 2,5" eller 3" OME, og muligens 33", Har 30" nå, syns det er litt for lite...

 

De forbanna TUV-papira gjør det dyrt, for da må ting handles i Europa. Hvis du handler i statene så får du det til 2/3 av prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være mulig å få godkjent 5" og 35" hjul^^ Men da må det skiftes et drev til speedometeret og.

 

Jeg satser på 2,5" eller 3" OME, og muligens 33", Har 30" nå, syns det er litt for lite...

 

De forbanna TUV-papira gjør det dyrt, for da må ting handles i Europa. Hvis du handler i statene så får du det til 2/3 av prisen...

 

Det er sikkert ikke helt umulig, men veldig veldig vanskelig :)

Ja, 30" blir nok for smått på disse bilene hvis du skal offroad. Men 31" passer forøvrig perfekt på original XJ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mins jeg har lest om en XJ med 2,5" løft og 33". Men skal ikke si noe sikkert, har pløyd igjennom så mange forumer og lest så mange tråder om XJ i det siste, så det er godt mulig jeg har sett meg blind :P

 

Men hvis 31" passer perfekt på original, så kan jo ikke 33" være så langt unna på 2,5" løft... Kan bare ikke svinge så mye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mins jeg har lest om en XJ med 2,5" løft og 33". Men skal ikke si noe sikkert, har pløyd igjennom så mange forumer og lest så mange tråder om XJ i det siste, så det er godt mulig jeg har sett meg blind :P

 

Men hvis 31" passer perfekt på original, så kan jo ikke 33" være så langt unna på 2,5" løft... Kan bare ikke svinge så mye :D

 

Ja, ikke vet jeg, men på min bil var 5" løft et minimum for 33" dekk ;) Jeg synes forskjellen mellom 31x10.50 og 33x12.50 var veldig stor :P På papiret er det bare 52.08mm, men på bilen var det ganske betydelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår