Gå til innhold

Min 1996 Jeep Cherokee XJ 2.5TD

Ranger emnet


OmegaB2DTI

Anbefalte innlegg

33x12.50R15 ble litt stort på Cherokee XJ med "bare" 5 heving, så jeg er nødt til å modifisere litt i hjulbuene for å kunne bruke bilen offroad. På vei og lettere terrengkjøring går greit, men ved mye flex subber det en god del!

 

Har derfor gått til innkjøp av flexi flares:) Blir da å fjerne de originale skjermbredderne (som er ganske kraftige) for å gå over til disse:) Får ganske mange cm ekstra plass!;)

 

 

 

 

 

 

flexy_flares%5B1%5D.jpg

 

Prado070902Flexi-flares001.jpg

 

10052008237.jpg

 

flexiarch03.jpg

 

IMAGE_237.jpg

 

 

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pfft, når du først skal ha flares så må du jo ta'n helt ut, og sette på Bushwacker cut-outs^^ Må kutte og herje litt på karosseriet, men noe må man jo ofre :P

 

Hehe, bushwacker cut-outs koster vel rundt 7000kr, så det blir ganske uaktuelt ;) Skal teste med flexiflares, ser det idiotisk ut eller at det subber mye må jeg nok bare bite i den sure banan og kjøpe bushwacker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quadratec har dem til 455$, dvs 2745 NOK i dagens kurs. Ferdig med frakt og toll så havner det nok oppimot 4000 kroner. Er jo ikke allverdens å bruke på noen glassfiber-biter :P

 

Hehe, synes det er litt i overkant jeg da, men "må man så må man"!:P

Har snakket med en som jobber med glassfiber til daglig, han kunne støpe skjermbreddere til meg, han mente han kunne bruke de originale og bare skjøte på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du det etter å ha byttet hjul? er hjulene balansert godt nok. mulig du må sjekke caster vinklen og på såpass store hjul sliter det jo veldig på stag,hjuloppheng osv..

 

Jeg starta med å montere 31" dekk på originalt understell, med dette oppsettet var det aldri noen problemer. Deretter hevet jeg bilen 5" og opplevde DW kun èn gang(kjørte med 5" heving og 31" dekk ca 2 uker).

 

Etter at jeg satte på 33" dekk opplevde jeg det omtrent hver dag når jeg oppnådde riktig hastighet og dersom jeg traff ujevn vei, svært skummelt spør du meg! Ble forøvrig bedre når jeg regulerte dekktrykket og seipa dekkene. Dekkene har jeg fått pulverbalansert, så tror det skal være bra:)

 

Bilen ble EU-godkjent med 0 feil for bare 7-8 uker siden, så jeg har ikke tro på at det er noe som er utslitt, spesielt ikke siden jeg bare har kjørt med store hjul i ca 2 uker bare:)

 

 

Hvordan sjekker jeg castervinkelen? Må jeg inn på verksted eller kan jeg bare måle avstanden mellom felgene foran i forkant og bakkant? (Klokken 3 og 9 på felgen) Kan jeg justere castervinkelen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DW-problemet er nå borte :) Etter at jeg pulverbalanserte hjulene + helseipa de har DW-problemet forsvunnet :) Måtte tydeligvis bare kjøre et par dager før pulveret fikk skikkelig virkning ;)

 

Nå må jeg bare montere 6 grads gradkiler på bakakslingen for å få rett vinkel + 20mm transfercase drop kit, så blir det nok bra :) Har en del vibrasjoner når jeg kommer opp i 60km/t, dette skyldes feil vinkel på differensialen- se bilde :)

 

6jpr93.jpg

 

 

 

2uh8k9h.jpg

20iutsm.jpg

Endret av OmegaB2DTI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår