Gå til innhold

Problemer med ettermontert xenon


magstr

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ettermontert xenonkit i fjernlysa på min w202. 4500k på H1 sokkel.

Det lyser som det aldri har lyst før, og jeg er veldig fornøyd, men når pærene er "Kalde", og jeg skifter fra nær til fjern, skjer det noe:S Virker som om det er ett eller annet som kortslutter. Alle instrumentene på dæsjbordet slukner et lite sekund, og så retter det seg opp.

 

Virker som det bare skjer når pærene ikke har "ladet seg opp", eller er "kalde". når de har stått på en stund, eller skiftes av/på regelmessig skjer det ikke, men når jeg har kjørt en stund på nær og skifter, blir det krøll.

 

Noen som vet hva dette kan komme av? Setter pris på alle tanker og spekulasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

regner med dette er kit som er montert rett på det orginale ledningsnettet?

det du kan prøve er å lage egne kretser til kittene, med relèer og full pakke, og da bruke den orgnale kretsen som styrestrøm til relèet.

kommer ikke på noen andre kappe løsninger i farta :)

 

Det kan nok stemme det, ja. Da får jeg jeg prosjektere litt :) vet du om det er mye arbeid? Hvor stor kvadrat på ledninger osv? Tusen takk for bra svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 mm2 holder om du ikke trekker rundt hele bilen, er nok bare ballastene dine som trekker mye strøm i startfasen.

 

Du kan faktisk montere ett relè i lykta, bare trekke inn pluss fra batteriet, evt. dynamo eller starthjelpspol.

 

Har alt du ellers trenger i lykta. Kan kanskje være lurt å legge opp egen jording til ballastene om det ikke er det enda.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde 2,5 kvadrats på fjernlysne mine med xenon, og da var det ikke alltid begge tente, så byttet denne til 6 kvadrats, og da funket det veldig bra.

 

men det kommer vel litt ann på om du legger en ledning fra batteriet (eller som nevnt av einar over), og splitter denne, eller legger en til hver.

Mvh

Stian

 

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg har akkurat det samme problemet selv på en MB C180.

 

Hos meg så mister jeg klokke, temp, km. stand og trip teller. Om jeg skal ha de tilbake igjen må jeg starte bilen på nytt, er meget plagsomt. Dessuten er det meget kjekt å ha disse instrumentene, spesielt nå på vintern. Ser du skriver at de forsvinner for et kort øyeblikk så kommer de tilbake igjen?

Hos meg er det slik at jeg må state på nytt :S

 

Så om noen har en løsning er det meget flott, ville vært meget takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har faktisk samma på min også!!! Jeg har da 55w ballaster kun på langlysa. Alt annet er vanlig pærer. ( liker ikke å ha xenon på spreder, anti-xenon-terrorist) hehe Si ifra om det har løst problemet. Det skjer oftere bare på tenning, om den går eller står på tomgang så er det mindre sjanse. Så er nok noe med strømm/kabler ell startstrømmen/spennfall...

Bilen er vår kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår