Peugeot405 Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Hei. Skulle starte bilen i dag, men da jeg skulle vri om nøkkelen kom det en merkelig lyd fra instrumentpanelet og viserene på speedometeret gikk opp og ned, og det var ingen tegn til tenning i det hele tatt. Virket ikke som om det var noe strøm til noe i bilen. Etter å ha vridd om tenninga fram og tilbake 100 ganger kom det strøm til tenninga og bilen startet. Dette har skjedd en gang før, og da skrudde bilen seg av 2 ganger mens jeg kjørte, men var av og på med en gang. Noen som kan hjelpe meg? Skal avgårde til Vestlandet i dag, så dette var veldig dårlig timing :/:shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 du får gå ut å kikke litt på batteri og området rundt! (kabler til og fra etc.) Eneste lingnende feil jeg har hatt, som jeg husker i farten, er da batteriet hoppa opp i panseret. hehe. ble stopp det også, kan du si :) Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Om det ikke er dårlige kontakter på batteriet, ig det tydeligvis er strøm på batteriet, kan det være bakstykket på tenningslåsen som er problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
askoy_s40 Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 du får gå ut å kikke litt på batteri og området rundt! (kabler til og fra etc.) Eneste lingnende feil jeg har hatt, som jeg husker i farten, er da batteriet hoppa opp i panseret. hehe. ble stopp det også, kan du si :) dette kjedde med min brors bil også, den tok fyr...og brant ned! :D Siter * 05 Audi A4 B7 1,8TQ S-line * 96 VW Polo Colour Concept x 94 VW Golf MK3 (solgt) x 96 Volvo s40 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Tipper at bakstykket på tenningslås trenger å byttes, vanlig feil på vw. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 hadde en gammel passat med en snodg feil engang. der slo ikke starteren inn når den var varm. etter et par mndr med div trillstarting osv., fant jeg ut at det var bare å vri litt hardere på nøkkelen! -altså litt forbi det hakket der startern egentli skulle slått inn! woop. prøv da vel! Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot405 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2010 Byttet bakstykket på tenningslåsen. Det fungerte i et par uker, men nå er det back to basic igjen. Tror ikke det er det som er feilen, hadde bare "flaks" at bilen tilfeldigvis begynte å fungere igjen etter det. Noen som har peiling på hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg