Gå til innhold

Hva er riktig? Toyota Supra spørsmål

Ranger emnet


Lili123

Anbefalte innlegg

Hei igjen (Jeg har ikke planer om å kjøpe en supra, men bare spør av interesse og sånn at jeg kan vise mine venner hvordan det foregår når det gjelder penger og supra).

 

Hva ville vært billigere? (FKS)

Kjøpe en supra i Tyskland for 8000euro og registrere den på hvite skilter.

Og hva MÅ TIL? Altså må bilen være helt original osv.

 

Eller kjøpe '' samme '' bil i Norge med hvite skilter?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vesentlig forskjell på supra og skyline er at supraen kommer som euro-spec, altså at den er ment for det europeiske markedet og derfor vil det være mulighet for å få skilter på den.

hvordan det er med amerikansk importerte vet jeg ikke.

men sånn som det ligger ann nå så får du ikke skilt på skyline eller supraer som er japanske.

 

om bilen du handler i tyskland er stylet så tror eg alt som er gjort med den må være TÜV-godkjent ellers så kan du ikke få skilter (dette er jeg ikke helt sikker på da).

du sparer kanskje litt på å handle en i tyskland, men ville ha hørt med et importfirma som handler biler fra Tyskland, slik at du vet at du får skilter på den...

 

men tror det letteste ville vert å kjøpt en bil i Norge som allerede har skilter.

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyline får du kun i RHD (høyrestyrt). Dissebilene ble kun laget for det Japanske markedet (JDM). Veidirektoratet satt ned foten for registrering av fordi dem ikke hadde samme godkjenninger som biler som er ment for Europa etc. Selv så har jeg en mistanke om at dem endrett regelverke da dem så at mange unge handlet seg Skyeline til en rimelig penge med masse power og at det ble kjørt en del gris med disse bilene.

 

Kjøpe Supra i Tyskland eller Europa og registrere i Norge er ikke noe problem så lenge det er en LHD (Venstrestyrt). Fordelen er jo at bilen er orginal motormessig. Er det byttet til annet understell så er det lurt at dette understeller har en Tüv godkjenning slik at du kan få dette inn i vognkortet når bilen blir registrert i Norge. Det finnes mange steder på nettet hvor du kan finne import kalkulatorer slik at du kan finne ut hva det koster å ta inn bilen du er på jakt etter vil koste deg.

 

Lykke til!

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg det norske markedet og prisene men et potensielt pluss for egenimport er å finne en bil nær 15 år og betale minst mulig i/for avgiftene. Dette er kun gyldig hvis "norske" Supraer holder seg kunstig høyt i pris.

 

Et for meg STORT pluss med en bil på kvite skilter er at den forhåpentligvis har vært i Norge i ti år eller mer. Da er det i det minste "gratis" å trimme.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår