Gå til innhold

Audi 80 og Innvendig speil

Ranger emnet


Tenidox

Anbefalte innlegg

Sliter litt med en liten ting. Jeg skal snart ut og ratte min "voldtatte" Audi 80, den skal flyttes fra Vestlande og ned til Østlandet. Problemet mitt nå er da at jeg har hjemme mekka air condition ( les : knust bak rute.) Forsikringa på bilen ble sagt opp etter at jeg parkerte den, og skaden kom når forsikringen ikke var på bilen.Så kan ikke si at det er hærverk og få igjen på forsikringen, selv om det faktisk er hærverk. Har noen stål plater liggende, og må si at det frister å bare kutte til plata, å sveise den fast bak. For det kommer neppe til å bli en kosetur med Vestlandets høye luft fuktighet og sjø rett inn bak på vei til Østlandet over fjellet.

 

Problemet er da hvor lovlig vil det være? Da med tanke på at bilen skal kjøres på prøve skilt, så har jeg lite lyst til og ta noen skjangser :/ Siden enkelte Audier har sånn "lim på og ta av speil" inni bilen lurer jeg da på om det sånn at bilen har påkrevd at jeg må ha bakrute eller er det bare og bolte "skiten" igjen?

Endret av IceHeart
'88 mod 240 2.3 GL (Prosjek bil.)

'97 mod V70 Hverdagsbrukis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt litt på den tanken der jeg også,bare kline til med noen meter med plast,og teipe igjen med noen km med gaffateip. Men må si det frister lite og kjøre over Haukeli uten bak rute,selv om varmeapparatet funker utmerket så kommer mest parten av varmen til og forsvinne ut "bakruta" :P

'88 mod 240 2.3 GL (Prosjek bil.)

'97 mod V70 Hverdagsbrukis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det, blir vel "litt" varmesvinn ja.

 

Hva med å legge to lag med plast og Glava i midten?;)

 

Ved nærmere ettertanke kommer jeg på at jeg kan kjøre med ruta åpen og fortsatt holde grei temp inni bilen når varmeapparatet står på fullt, så jeg tror ikke det blir så jævlig kaldt om du teiper skikkelig både inn- og utvendig:)

Endret av Terjeth

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

er riktig som de sier her :)

kort historie: meg og pappa jobba på en hytte som ikke hadde fått satt inn vinduer enda. Vi brukte da plast for å tette vinduene, det var ca 5 minus ute, men var ikke mye varme som forsvant.

dette funker bra, pluss at jeg trur teipen tetter bedre enn en påsveist plate :) kommer ann på om du skal punktsveise eller sveise rundt hele sjiiten da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår