cheokeee Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Har nylig kjøpt en -97 modell vectra 1,8 cd. Er sålangt godt fornøyd med bilen, men har noen småting jeg lurer på. -Stopper på tomgang. Med jevne mellomrom stopper den når den går på tomgang eller i kryss med koblingen inne. Hva er mest sansynlig feil? Motoren oppfører seg helt fint til vanlig.Har hørt at tomgangsregulatoren er et svakt punkt på disse bilene. -Har problemer med å stille dato og klokke på kjørecomputeren. Skal vel bare være å holde inne knappen med klokketegnet i noen sekunder? Får det ikke til..... -Fjernkontrollen til sentrallåsen fungerer bare av og til.... Siter 2007 Nissan King Cab Navara 2004 mod BMW 520 ia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jisb87 Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Hei! Når det gjelder "kvelningen" av motoren din, høres det veldig ut som tomgangsregulatoren din. Hadde samme problem selv. Prøvde å rense tomgangsregulatoren, men det hjalp ikke. Bestilte ny del hos Mekonomen og byttet delen. Fungerte utmerket!! :D Når det gjelder sentrallåsen, så kanskje batteriet i fjenkontrollen er første sjekk? Siter VectraB96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bertbert1 Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 "kveldningen"= dårlig tomgangsregultator ja. Hadde akkurat samme problemet! Æ fikk den derimot renset, og den fungerte bra etter det. Du kan jo prøve det først... Tror du skal holde begge knappan inne. Prøv dæ fram ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andy89 Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 knappen til venstre skal holdes inne i noen sekunder mens spilleren er av. du må bare prøve litt da det kan være vanskelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Oktober 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2010 du kan sjekke slangen (den tynne) på toppdekslet ,, den går ned til spjelhuset,,, sjekke om den er tett. den forårsaker at den ikke går på tomgang jaging på turtall og høyt forbruk av bensin den justeringen av klokka er oppnevnt lenger oppe her bare å hold til dato bynner og blinke det med problemene med fjernkontrollen er at det er dårlig kontakt til batteriet . åpne dekslet og bøy littt på der batteriet ligger evt bytte batteriet samtidig kan også prøv å programere kontrollen samtidig. sette på teninga med dører igjen trykke på åpne og lukke knappene annenhver gang Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cheokeee Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Takker for svar:-) Har renset tomgangsregulatoren og nå går motoren pent på tomgang. Skal prøve å bytte batteri på fjernkontrollen til sentrallåsen, men har liten tro på at det er årsaken. Nå går det ikke å låse med fjernkontrollen, men ser at lysdioden i fjernkontrollen lyser når jeg trykker på den. Men i di fleste tilfellene låser den opp som den skal med fjernkontrollen... Ifølge instruksjonsboka så er det bare å holde knappen med klokkesymbolet inne en viss tid, til klokken begynner å blinke. Men jeg har prøvd alle muligheter uten at jeg får det til...Kan bilstereoen påvirke dette? Det er en uoriginal spiller som står i, men som er koblet opp med overgangskabler til ledningsnettet i bilen. Men selv om den er koblet opp med originalkontakter, så har den tydeligvis ikke konstantstrøm slik at minnet og slikt forsvinner hver gang jeg stopper bilen. Siter 2007 Nissan King Cab Navara 2004 mod BMW 520 ia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg