ninjaturtle Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Hei! Regner med at jeg må skifte motor og slikt. Noen som har gjort dette før? Hvilken motor? Hvor mye vil det koste? Setter pris på svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Midtibushen Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Har hørt at det ikke er lov å bygge om en bensin volvo til diesel lenger. Var noe at man ikke fikk forsikring på den da. Skulle være at det ble mer brannfarlig med glødepluggene, siden det ikke er orginalt fra volvo fabrikken. om det er sant er jeg litt usikker på. syke regler. ikke lov å gjøre noe med bilene her i norge lengre. Siter Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1997 Mod Volvo 240 DL 2,0 1985 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 hahahaha Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Du slipper å bytte motor, må bare bytte forgasser og bytte ut tennpluggene til glødeplugger. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Sett i en V8 diesel! Da får du både drømmelyden, drømmeutseendet (i motorrommet) OG drømmeforbruket. :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Og 0,5T mer vekt over framaksling..... :D Sett heller i en D6 fra en original dieselvolvo. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 D6 liksom :P heter faktisk D24. om du har mulighet så skaff deg en D24T. godkjen den som den er, skru på mer diesel og turbo trykk så har du maskin med fint drag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Whatever, talk to the hand etc.... :D Det står vel D6 bakpå de, og da sier jeg D6! ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rally Koffen Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 har hatt en 240 med d24t , var ikke akkurat økonomisk å kjøre ... =/ Siter 89 Mazda 323 4x4 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 er ikke økonomisk om den ikke er i form og er veldig påskrudd nei. går ca litern på mila på en kompis sin med max oppskrudd pumpe og større turbo som peaker 1.4 bar. drar fint og er billigere på mila enn sine bensin utgaver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Med fare for å spore av på mine ustø truger tør jeg uten å ha slått opp i noen referanser påstå at D6 og D24(T) ikke innebærer det samme! :hide Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninjaturtle Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Det ble litt liv i tråden til slutt, ja. Bra saker! Bygger også om til diesel for å ha et lavere bensinforbruk, men haters, det er ikke bare derfor! Lyst på rundt 200hk og dra under litern på mila ved råkjøring. Veit ikke om dette er mulig, derfor jeg spør her. Veit noe om hvor mye jeg må legge ut? V8 diesel høres spennende ut, men billig blir det ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Det ble litt liv i tråden til slutt, ja. Bra saker! Bygger også om til diesel for å ha et lavere bensinforbruk, men haters, det er ikke bare derfor! Lyst på rundt 200hk og dra under litern på mila ved råkjøring. Veit ikke om dette er mulig, derfor jeg spør her. Veit noe om hvor mye jeg må legge ut? V8 diesel høres spennende ut, men billig blir det ikke. Kan garantere deg at bensinforbruket blir til 0 om du bygger om til diesel :happyhappy: Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Oktober 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Med fare for å spore av på mine ustø truger tør jeg uten å ha slått opp i noen referanser påstå at D6 og D24(T) ikke innebærer det samme! :hide D6 er D24, altså diesel sekser uten turbo siden diesel motorer med turbo aldri ble levert i 240. D24T er D24 med turbo som ble levert i bla. 740 og 940. må bruke D24 innsuget for å få denne motoren ned i en 240. jeg kan også love deg 0 bensinforbruk! husk at om dere skal godkjenne diesel motor med 200hk så har dere ett dreiemoment som er MYE høyere enn dere har sjangs i helvette til å få godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ninjaturtle Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2010 Haha, gikk litt kjapt der gitt! Mener selvfølgelig dieselforbruket! :crazysant: Ja, hørte om det med dreiemomentet. En sa til meg at jeg skulle få den godkjent med vanlig motor, så trimme etter jeg har fått den godkjent. Men i og med at for mye dreiemoment ikke er bra, må man forsterke noe for at "bilen" skal tåle det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg