Marza Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Jeg trenger litt hjelp her nå.. Skal nå blakke meg litt ved å kjøpe meg en "ny" bil som skal dra bilcross bil og annet tungt.. Har da sittet å vurdert Hiace og VW Transporter.. Hva er deres erfaring? Med tanke på drivstoff, kostnader, komfort... Alle svar tas med takk.. Maks 100.000 for bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 T5 er jo genial til det, men har hendt at mye kjøring på henger på T5 så ryker clutchen fort Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Skal du ha transporter, så bør du ihvertfall gå for 2,5TDi. Den er femsylindra, og ganske seig. 1,9TDi er ubrukelig i denne store bilen, ihvertfall når man drar tungt. Hiacen er på en måte seigere, men det merkes best ved krypekjøring og igangtagning. Hiacen er bedre på driftssikkerhet, men det er en gammeldags bil som bruker mye drivstoff og føles gammel. Du bør også se på hyundai H-1. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 hallo Vurder også t4. Er jo kjempebiler å dra med det også. Og alle t4 har 2.5tdi med forskjelligt effektuttak. Eneste t5 er bedre på er vel at den er galvanisert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 halloVurder også t4. Er jo kjempebiler å dra med det også. Og alle t4 har 2.5tdi med forskjelligt effektuttak. Eneste t5 er bedre på er vel at den er galvanisert. Tenkte automatisk t5 jeg nå... men t4 er absolutt kurante biler det! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 gå for hiace du!! holdbar så det holder!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Hiace er den tristeste sureste bilen i verden. Har akkurat solgt min T5, 130 Tdi 4 motion. Knallbil, god kjørekomfort, dra driftssikkerhet og billig å kjøre med. Gikk på 0.8 i snitt, Hiace med 4x4 bruker fort 1.2-1.3. Dessuten er T5 billigere å forsikre. Eneste jeg hadde tull med var at svinghjulet punkterte, men dette er det garanti på så det ble bytta uten noe spørsmål engang. Jeg ville aldri vurdert hiace en gang, man føler at man sitter i en blikkboks fra 1970. En annen fordel er at hiacen kun drar 2000 kg henger mens T5 kan du ha med 2500 kg. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Hei Man kan også dra 2500 kg med t4 syncro. Har hatt 2300kg bak min, og i og med at den er så lavt gearet så merker du det knapt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 T5 er mye bedre enn T4. Mye av grunnen til det er at det er spiralfjærer rundt hele. Nydelig å kjøre både med og uten lass. Savner T5'en min veldig men har ikke hverken bruk for eller råd til så stor bil. Men skal ha slik igjen en gang :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan_erik Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 har t4 og den fin og dra med , men har selv bare 2,4d og en turbo hadde nok gjort seg. Har du handlet deg bil enda forresten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg