coworth-racing Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Hei! Skal kjøpe meg en Golf II som prosjekt til vinteren. Hva er standarfeil på desse og hva må jeg se etter? Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 rust rust rust rust rust rust rust ledningsnett ledningsnett rust rust kollisjonsskader etc rust :) du har lista der. sjekk den for rust. sjekk så el-nett i motorrom spesifikt, da dette degraderes med tiden og sprekker og blir dårlig og morkent kollisjonsskader evt for skreivheter Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 rustrust rust rust rust rust rust ledningsnett ledningsnett rust rust kollisjonsskader etc rust :) du har lista der. sjekk den for rust. sjekk så el-nett i motorrom spesifikt, da dette degraderes med tiden og sprekker og blir dårlig og morkent kollisjonsskader evt for skreivheter Kolisjonsskader sjekker jeg som standar, og siden jeg har jobber noen år som oppretter så er skeivheter null problem da jeg har skaffet hydraulisk opretterjekk med 10tonns kraft. Når det gjelder rust, har jeg hørt at de har problemer med rust i dempertårn bak. Stemmer dette? Men det med elnettet vet jeg kan varierer fra bil til bil, og regner med at jeg må oppgradere noe da jeg har planer om og bygge passe stort anlegg i den :) Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Hvis du er lur NÅ! Stol på en som har vært gjennom det en gang før SÅ sparer du litt penger og kjøper en fin orginal GTi enten 16v eller G60 så bruker du par uker på å piffe den litt opp så har du flott bil =) IKKE KJØP EN BILLIG GOLF og gjør den til noe stort! lønner seg ikke Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Hvis du er lur NÅ! Stol på en som har vært gjennom det en gang førSÅ sparer du litt penger og kjøper en fin orginal GTi enten 16v eller G60 så bruker du par uker på å piffe den litt opp så har du flott bil =) IKKE KJØP EN BILLIG GOLF og gjør den til noe stort! lønner seg ikke fin orginal GTi ligger i alt for høy prisklasse etter min lommebok, så blir nok noe du kaller "en billig" Golf, da jeg kun skal bruke den som bruksbil i starten, til jeg blir ferdig med Passat prosjektet. For så og starte og fikse den opp litt :) Så lenge bilen er i kjørbar stand og eu-godkjent, og med ikke for mye rust, ikke for utslitt ledningsnett så holder det for meg :) Noen andre ting jeg må se etter? Med tanke på drivverk osv. da jeg har et verksted med løftebukk jeg kan låne for og se åver bilen? Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Oljelekkasjer fra motor og gir. Rust i bærebruene foran. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 der du skal se etter rust : - kanalene - tanklokket - reservehjul brønnen - bak frontskjermene - traversene ( de er sikkert rustet på uansett hvilken golf du ser på.) - under dørene - bagasjeluken på innsiden på toppen se at motoren ikke svetter og ikke kjøp 1.4 motor da Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet September 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 der du skal se etter rust : - kanalene - tanklokket - reservehjul brønnen - bak frontskjermene - traversene ( de er sikkert rustet på uansett hvilken golf du ser på.) - under dørene - bagasjeluken på innsiden på toppen se at motoren ikke svetter og ikke kjøp 1.4 motor da blir nok ikke liten 1,4 nei :P har sett på en 1,8 som har gått bare 175k, som jeg skal ta en nærmere titt på så fort jeg har solg unna vraket av en Sunny jeg har stående :) Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Fredrik Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 blir nok ikke liten 1,4 nei :Phar sett på en 1,8 som har gått bare 175k, som jeg skal ta en nærmere titt på så fort jeg har solg unna vraket av en Sunny jeg har stående :) som fler nevner så sjekk rust i dempertårn bak. se baki bilen om det er brund bak setebelte brakettene. er det brunt der har du et helvette i lang tid fremover med rustsveising og banning om du skal gjøre ting nøye.. bin there done that.. Siter Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang) Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html x anntal golf 2'ere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 rust i traversen. den har et svakt punkt som den ruster igjennom fra innsiden. kan se like fin ut på utsiden. se bilde: http://eurofoto.no/myaccount/album/image/88734240 Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Sjekk rust i gulvet, under dørene. Kan nesten love deg at edt er rust der :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Sjekk vannivå, flensene i plast(på enkelte motorer) forran og på siden sprekker, og lekker væske = varmgang og ødelagt topp. Rust bakluke under vindu, vann på gulv baksete. Ellers var innlegg nr 2 fint. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Golf 2 1.4?????? 1.3 mener du vel? Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.