Gå til innhold

Lure slitasjevarsler på bremser

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Skifta bremseklosser på min omega i dag og klarte å ødelegge slitasjevarslern så jeg klipte bare av ledningen og nå får jeg varsel inne i bilen hele tiden. Finnes det noen måte jeg kan lure denne på? Den er i orden på den ene siden så jeg tenkte at det hadde vært greit om den hadde vært i orden på en side. Takker for svar.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ledningen du klipte ikke ligger til jord? Jeg trodde bare slitasjevarsleren var en ledning inn i klossen, og når klossen ble slitt ble denne jorda, og lampa lyser. Mulig det er noe annet opplegg på opel...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta bremseklosser på min omega i dag og klarte å ødelegge slitasjevarslern så jeg klipte bare av ledningen og nå får jeg varsel inne i bilen hele tiden. Finnes det noen måte jeg kan lure denne på? Den er i orden på den ene siden så jeg tenkte at det hadde vært greit om den hadde vært i orden på en side. Takker for svar.

 

 

Tvinn ledningene sammen så de bli kontakt. da skal lampa slutte å lyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to løsninger på dette fra fabrikantene, det ene er den typen der det går en ledning som gjør at lampa lyser når den får jord, denne har som oftest kun en ledning, men kan ha 2, så har vi den typen som er to ledninger som skla ha kontakt, disse tvinnes sammen for å holde kjeft.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår