Gå til innhold

Fått meg Audi A4 DTM 2006 - spm om chipping og eksos, felger ++

Ranger emnet


DTM

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har skaffet meg en Audi A4 DTM 2,0 TQ 2006. Forøvrig min aller første Audi, å hei hvor knall denne er! Tenker å chippe denne og oppgradere eksos! Er det noen som kan anbefale noe her, har vært i kontakt med Flissundet og TS racing, men blir ikke klok på hva de sier. Den ene sier komplett eksos fra turbo, den andre sier kun katback!???? På chip er de like, vil få ca 245-260hk avhengi av eksos eller ikke. Noen som har chippa en 2,0t 200-220hk?

 

Primera M6

Må vel bytte kallenavn nå . . . . . . . .

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Ja knallfin bil, får masse opmerksomhet, sikkert fra folk som kan Audi!?

Ja jeg vet at det er catback og turboback, men er det noe å hente var det jeg mener. TS racing sier det ikke er noe mer å hente med turboback kontra catback, og luftfilter var det ikke noe å hente heller! Vet at Millteck og Ray leverer 2,5" med 4" enderør, men er det 2,25" som er originalt på disse? Med 4" ender.

Gidder ikke bruke 28" for turboback med chip og filter, eller 18" for catback med chip og filter når jeg kan få 40-50hk med kun chip for 5500,-

 

Det er dette jeg blir så jævla forvirra av og som jeg lurer på om det er noen der ute som har noen erfaring og evnt anbefalinger!?

 

Primera M6

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Chip som gir ca 30-40 hk, altså 250-260 hk på min ligger på ca 7-8000,-. Med catback og kn filter 260-270 hk ca 18000,-. For turboback m/racecat, kn filter som kun gir mere NM og bedere kurve ca 28000,- alle ferdig montert. Det jeg lurer på er om noen har gjort noe av dette, og om det er å anbefale!? Har knall lyd nå, bilen ER sprek med sine 220hk nå, men, mye vil ha mere he he.

 

Primera M6, nå med Audi . . . . . . .

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen.

 

Vet ikke om dette er rett tråd for spørsmålet, men . . . . . . .

Vurderer noen "ekte" brukte RS4-2 felger i 19" med 255/35/19 dekk fra den siste A4 2009 modell til min 2006 modell DTM. Innpresset var vist rett. Vil dette passe, eller blir det for breit? Har på sommer nå 235/40/18 mener jeg. Funnet ut at jeg trenger senter ringer da jeg har 57m.m, og de nye har 66,6 eller noe. Er det noen som vet?

 

Primera M6

Med Audi ho ho

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Tror nok 255 blir for breialt ja, venter til våren og ser hva som finnes i 19" med 235.:boxing

Bilder ja, skal se å få kasta ut noen, må finne tid først he he.

 

DTM

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei.

 

Har sett meg ut et sett felger og dekk men er usikker på om dette vil passe. Felgene er av type Mandrus Mannheim i 8,5 x 19" et 32 og dekk 235/35/19. Har jo lyst til at disse skal gå langt ut, men ikke utafor! Er det noen som vet om dette vil passe!? De finnes også i et 43, men da må man sikker jukse med spacere for å få det pent ut mot kanten. Leverandøren har Tuv papirer på spacere slik at lovligheten er jeg ikke redd for, men liker ikke spacere! Please post svar om noen vet !

 

MVH

DTM

Muligens noe uforskammet, ifølge enkelte . . . . .

"JEG LEKER FORTSATT MED BILER !"

-07 Audi RS4 "konebilen"

-11 MB Vito 116 4x4 med "ALT" "Arbeidswagon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår