tarjeidro Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Prøvde idag å skifte fjæringen på min Golf 1.8 1992, men støtte på et problem når vi skulle ta fjæringen ved framdekkene. Må det et spesialverktøy til for å skru løs fjæringen? Får ikke skrudd løs dette bare ved hjelp av å sette i unbrako nøkkel og skru på toppen.......:hvaskjera Noen som har opplevd det samme og vet av en løsning? TAKK PÅ FORHÅND FOR ALLE SVAR :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heyJulius Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Du må ha ett "spesial verktøy" man får kjøpt dette på biltema etc. Det er en hylse som man setter på, så bruker man en fastnøkkel for å holde fast med, så løsner man med umbraco på skruen i midten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Enten muttertrekker på mutteren eller hold igjen unbracoskruen og løsne mutteren med en egnet pipe (gjerne med sekskant på toppen) som du skrur. Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 spesialverktøy my ass... langpipe 21mm og en kraftig muttertrekker er alt du trenger... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 spesialverktøy my ass... langpipe 21mm og en kraftig muttertrekker er alt du trenger... Helt sikker på at dette funker? Hvor får jeg eventuellt tak i verktøy - navn? takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 disse mutterne kan sitte noe JÆVLIG.. men jeg byttet akkurat dempere og fører på min golf i helgen, jeg brukte en muttertrekker og en pipe... vel muttertrekker får du kjøpt der dei selger verktøy...en langpipe 21mm har dei fleste pipesett... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 disse mutterne kan sitte noe JÆVLIG.. men jeg byttet akkurat dempere og fører på min golf i helgen, jeg brukte en muttertrekker og en pipe... vel muttertrekker får du kjøpt der dei selger verktøy...en langpipe 21mm har dei fleste pipesett... Jeg vet ikke helt om dere har forstått meg med spørsmålet mitt. Jeg har fått LØS fjæringen fra bilen, men får ikke av "skåla" som holder fjæringen fast. Er det her man skal bruke unbraco til å holde fast og en kraftig muttertrekker? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Jeg vet ikke helt om dere har forstått meg med spørsmålet mitt.Jeg har fått LØS fjæringen fra bilen, men får ikke av "skåla" som holder fjæringen fast. Er det her man skal bruke unbraco til å holde fast og en kraftig muttertrekker? :) Bruke fjærklemmer og muttertrekker. Det går an å demontere uten fjærklemmer men på eget ansvar ;) Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 hvordan kan du ha fått løs fjøra? når den skåla holder fast fjøra? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 hvordan kan du ha fått løs fjøra? når den skåla holder fast fjøra? Har ikke fått løs selve fjæringen, men det som holder det. Altså den delen som er festet til karosseriet som holder fjæringen har jeg fått løs, men skåla får jeg ikke opp..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 ok så den øverste bolten har du fått løs, så du kan ta ut hele demperen og fjøre... så den innerste bolten er igjen? forstår jeg rett? Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 ok så den øverste bolten har du fått løs, så du kan ta ut hele demperen og fjøre... så den innerste bolten er igjen? forstår jeg rett? Ja du forstår rett. Jeg får ikke løs fjøra fra demperen, det er en såkalt "skål" som holder den fast, og jeg finner ikke ut hvordan man løsner denne :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Bruke fjærklemmer og muttertrekker.Det går an å demontere uten fjærklemmer men på eget ansvar ;) Har ikke fått løs selve fjæringen, men det som holder det. Altså den delen som er festet til karosseriet som holder fjæringen har jeg fått løs, men skåla får jeg ikke opp..... Ser det sånn ut: Så er det bare å gjøre som jeg skriver ;) Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeidro Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Ser det sånn ut: Så er det bare å gjøre som jeg skriver ;) Den delen jeg ikke får av ser slik ut: Noen forslag nå?.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ManiaCoupe Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Her må du til med litt spesialverktøy. Feks dette fra Biltema: Art nr. 20345 kr 99,90 Siter VW Audi club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg