Gå til innhold

Innkalt til teknisk kontroll av SVV

Ranger emnet


Einar

Anbefalte innlegg

Jaja, i dag har jeg mottatt en innkallelse til teknisk kontroll av merca.

 

Det er ikke så voldsomt mange tingene som bekymrer meg, litt skeptisk til senkesettet, om det lar seg godkjenne, så jeg vurderer å putte på orginalfjærer før visninga uansett.

 

Stusser litt på hvorfor jeg er innkallt egentlig, en `94 Mercedes-Benz E300 TD Turbo, med senkesett og 18" felger, er nok det at det 35mm HR-senkesettet er litt lavt.

 

Men det jeg lurer på, er hvilke rettigheter har jeg, hvilke plikter har jeg, hvor grundig til verks går de som oftest, og hva om de finner noe de ikke liker?

 

Har jeg muligheter til å få utsatt det inntil videre, grunnen til at jeg spør om dette er at jeg er travelt opptatt hver dag de neste 3-4 ukene med å kjøre asfalt(som i bunn og grunn er for SVV), og har ingen mulighet til å verken levere bilen, eller utbedre noen småting som jeg regner med må være ok(Nivåregulering hard og lekker).

 

Har den gjengen med neper blitt veldig hissige på å få tatt folk nå eller, virker som om det er mange som er blitt innkalt i det siste rundt her.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt bare opp du, har du alt på stell har du vel ingen grunn til bekymring.

De kan plukke bilen din i mikrobiter om de vil.

Rettigheter? Har du bil på vei er du pliktig til å følge de retningslinjer som er påkrevd av deg som eier.

Feil som de oppdager må du rette, ting som skal være innskrevet i vognkort må du få rettet på. Ulovlig montert utstyr etc må du fjerne.

Om de oppdager trafikkfarlige ting med bilen blir det begjært bruksforbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmmm.. virker som SVV har trappet opp innkalling til mer enn å bare gjelde "stikkprøver".

 

Var med en kamerat å henta en Merc. 190E for et par måneder siden. Ombygd med 2,3 motor, senket + div. Ingenting godkjent. Dagen etter kjøp var han på nærmeste TS og ordnet med omreg. og fikk blå oblater, og smilet rakk han til ørene.

Bilen virket sånn jeg så det påkostet, men slurvete oppbygd, men kul nok med fin farge/lakk, skinn, osv.

 

To uker seinere fikk han en innkalling fra SVV i posten. Og under kontrollen kom det fram at bilen var skjøtet, og den sveisede skjøten under bilen var i tillegg sprukket! Unødvendig å si at historien så langt har en dårlig slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt bare opp du, har du alt på stell har du vel ingen grunn til bekymring.

De kan plukke bilen din i mikrobiter om de vil.

Rettigheter? Har du bil på vei er du pliktig til å følge de retningslinjer som er påkrevd av deg som eier.

Feil som de oppdager må du rette, ting som skal være innskrevet i vognkort må du få rettet på. Ulovlig montert utstyr etc må du fjerne.

Om de oppdager trafikkfarlige ting med bilen blir det begjært bruksforbud.

 

tulling.. den bedreviter-holdninga di kan du spare for deg..

 

hvis du påstår at en senka bil er trafikkfarlig, da bør du ikke sitte bak rattet på en bil, for da har du ikke nok kompetanse på bilfeltet til å føre den..

 

forøvrig er det sykt at de kan bruke så mye ressurser på slikt, framfor å sikre veistrekninger de selv har tatt livene til folk.. som f.eks småbarnsfaren på mc som mistet livet i våres pga kjempehull i veibanen

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig er det sykt at de kan bruke så mye ressurser på slikt, framfor å sikre veistrekninger de selv har tatt livene til folk.. som f.eks småbarnsfaren på mc som mistet livet i våres pga kjempehull i veibanen

 

Er det virkelig de bilsakkyndige som jobber i "garasjen" på trafikkstasjonene rundtom som holder veiene vedlike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig de bilsakkyndige som jobber i "garasjen" på trafikkstasjonene rundtom som holder veiene vedlike?

 

Nei, SVV får bevilget penger som de igjen forvalter etter nærmere planlegging innad i etaten..har de tid til slikt latterlig arbeid, har de tid og ressurser til å utbedre litt mer vei også.

 

Når jeg jobber, så tar jeg det viktigste først.. men SVV har åpenbart et annet syn på saken

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår