Gå til innhold

SKIKKELIG driftebil

Ranger emnet


commodus

Anbefalte innlegg

Rør-ramme i store deler av bilen, karbonfiber overalt og NASCAR-mølle.. Look-a-like-Mustang, altså. Hvis man må ta såpass store steg for å drifte dugbart med de så skjønner man fort hvorfor ikke mange andre bruker sånt.. :tannløs:

 

Budsjett på 300 000 dollar i året for å bygge og drive bilen er jo også et hint.. Aasbø's Supra kostet en tiendel. Men det gjør den nok ikke snart..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo samme fyren gjort en grei innsats i en mer eller mindre standard Mustang, så jeg er ikke helt enig i kritikken.

Er jo ikke mange av riskokerne som er standard på det nivået der heller.

 

Aasbø'n har en uåpna Toyota Supra 2JZ-GTE VVTi-motor og under en tiendel av budsjettet.... Ta den Mustangen og gjør like lite mods i den og se hvem som vinner i FD.

 

(Jada, jeg vet at Gittin er flink og at han kan kjøre bredt. Og at han er sponsa oppetter øra. Derfor må jeg kødde litt me'n. :) )

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøllerå bil, uten tvil! Hele sirkuset har jo tatt av noe enormt. Få tilbake undermotoriserte riskokere og folk som skrur sjøl! Den greia med 500hk og 500m røyksøyle er noe nymotens påfunn. :mekke::driving:drive2:happyhappy:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

SKIKKELIGE driftebiler er japsebiler ettersom sporten er av japansk opprinnelse. Blir rett og slett kvalm av Cpt. America Jr, V8 og superchargere i driftingsammenheng. Det blir for amerikansk og tar bort essensen av drifting. Man skal holde høyt turtall hele veien for at turboen skal lade maks og dermed satse litt over evne i forhold til en V8 hvor man bare trenger å daffe litt på gassen for å få hjulspinn. Hvor er underholdningen i det?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår