Gå til innhold

Regler for kelvin på originale xeonlys

Ranger emnet


opelduude

Anbefalte innlegg

Stemmer fint at Kelvin er måleenhet for temperatur ja, men i dette tilfellet snakker vi om fargetemperatur. Alle typegodkjente lys har 4300k såvidt meg bekjent, så alt over dette vil være ulovlig dersom man treffer på den rette personen. Dårligere lys får du også, så jeg skjønner ikke vitsen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke jeg fikk noe dårligere lys av 8000 k. Dette er ordentlige d2s pærer. ikkeno sånn jalla opplegg fra kina til 300 kr.

 

Alt er relativt, men det er hovedsakelig fargegjengivelsen som blir dårligere. Noen syns dette er helt greit, og andre vil ikke ha det. Det er liten tvil om at 4300k gir det beste lyset allround, det er derfor bilprodusentene benytter det. Mange har fått dilla på å kjøre rundt med blått eller lilla lys, men det har ingen praktisk hensikt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal ha hvit eller gult lys framover, om det blir tvil om lyset er hvit eller gult har du gått for langt, hvitt med blåskjær i kalles lyseblått, og når allerede 4300 har ett svakt blåskjær kan man vel si at det meste over begynner å bli utenfor regelverket.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår