Gå til innhold

Den irriterende rykkinga/hoppinga....

Ranger emnet


caviller

Anbefalte innlegg

Problem:

Girer fra 1. til 2.giret og gir gass - bil bremser/kveles i et par sekunder før den hopper bortover som en kenguru. Dette varer i noen sekunder.

 

Bil:

Audi A4 B5

Motor ADR

1997

 

Har byttet:

lugger, lmm, lambda, luftfilter, termostat, olje, oljefilter...lista er lang

Har også kjørt diagnose x-antall ganger, grunninnstilla gasspjeld osv. Eneste feilen jeg får i vag er:

 

Component: A4 KLIMAVOLLAUTOMAT_D73

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

06-00 - Signal to High

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

31-00 - Open or Short to Ground

 

Men den feilen der skal vel ikke ha noe å si på kenguru-hoppinga?

Har også prøvd å se etter lekasjer/hull i slanger, uten å finne noe.

 

Hjelp.. damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke dette hjelper, så bør du kansje sjekke oljenivået på girkassen.

 

Jeg hadde oljelekasje på automatkassen, på min bil. I begynnelsen da. Så hoppet bilen min også, sånn du beskriver.

 

Når du trykket inn gassen, så kom den ikke med en gang, men når den først kommer så gjør den et stort hopp fram. Å funka normalt når du først kom igang.

 

Siden lekasjen var ganske stor, på min bil. så ble det fort værre, kassen gikk tom for olje, å ble helt ødelagt. kosta meg rundt 15.000 for ny kasse + arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må opp under bilen, for å sjekke oljenivået.

 

På venstre side av kassen har du påfyllingshull. Her sjekker du også oljenivået. Du må sørge for at bilen står helt beint (så du får rett resultat)

 

Hvis det er nokk olje på den, så skal nivået være 7 mm under påfyllingshullets nedre kant.

Endret av Audib5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår