Gå til innhold

Audib5

Bruker
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Audib5

  • Bursdag 08/12/1984

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Audib5's Achievements

  1. Kjøpte en A6 2.4 2004 modell for noen uker siden. Bilen virker fast å fin, motoren sviver helt perfekt. Men når jeg hadde vært på butikken i går. Skulle starte igjen. Så kom det to høye smell i motoren når jeg vred om nøkkelen. Skulle akuratt til å ta ut nøkkelen så starta bilen helt fint, ingen ulyder, ingenting galt.... Kjørte en god tur, bilen gikk helt perfekt, ingen ulyder. Parkerte igjen. Prøvde å starte 10 minutter etterpå. Da starta bilen helt normalt med en gang jeg vridde om nøkkelen. Sjekka også godt oppi motoren, så ingenting galt. Men ene skrua på motordekselet fremderst på pasasjersiden, hadde hoppa opp. Hva kan dette komme av? Blir litt bekymra når det kommer såpass kraftig smell i motoren.... Virka som det kansje var feiltenning, stempele smalt opp et par ganger før bilen starta.... Bilen har innimellom vært litt halvtreig i starten, men kommer somregel ganske fort. Aldri vært noe ulyder før. Tok også olje og filterskift på bilen for ei uke siden. Kan det kansje komme av gamle slitte tennplugger, feiltenning der?
  2. Har nå hatt bilen inne hos en som prøvde å fikse feilen. Han klarte ikke å finne ut av det... Men han fikk ikke sjekka alt. Han skifta elektronikken til absenheten fikk kodet denne. Det hjalp ikke. Så har han sjekka ecu og kablene inn på denne. Fått sjekka endel kabler og koblinger ellers i motorrommet. Alt han så på så greit ut, kunne ikke finne noen feil. Hvordan er det å sjekke sensoren å få bytta denne? Han snakket om at han ikke hadde bytta sensoren pga. den var så vrien å komme til, vanskelig å skifte.... Han hadde kommet frem til at han trodde feilen kunne ligge videre inn fra ecu under dashbordet. Inn mot sikringsboksen og under der. Men hadde ikke sett noe på det. Han hadde jo heller ikke fått sett på sensoren, så kunne jo også være der feilen var sa han.
  3. Kjenner til det at kun elektronikken i sentralen må skiftes ja. Nå sletta jeg jo alle feilkoder, koblet til elektronikken i den nye. Når da samme problem og feilkoder dukker opp med en gang jeg starter bilen. + vag-com'en også mista hele kontakten med bilen etter ei stund.... Så tviler jeg på at det hjelper å kode enheten til bilen..... Det var akuratt som tidligere, med en gang jeg koblet fra enheten igjen så virker bilen helt normalt igjen..... Har søkt litt rundt funnet endel mulige løsninger på problemet. Ingen som nevner abs-enheten som problemet. Fra ross-tech sine sider: 00529 - Engine Speed Signal Missing Possible CausesWiring/Connectors from/to Engine Control Module faultyPossible SolutionsCheck Wiring/Connectors from/to Engine Control Module Check Measuring Value Blocks (MVB) Har også funnet andre plasser hvor de anbefaler å sjekke kabler som går fra abs-enheten til Engine Control Modulen. ser også andre løsninger kan være så enkelt som et rele til ECU eller å skifte Engine Speed Sensor (Crank Sensor). Eller det kan være feil inni ecu'en.. Virker som om feilen ligger en plass mellom abs-enheten, Engine Control Modulen og Engine Speed Sensor.
  4. Har en god stund hatt problemer med bilen. Feilen kommer kun hvis abs-enheten er koblet til... Hadde bilen inne på verksted de sendte inn abs enheten til reperasjon, men problemet var der fortsatt. Så de mente det var de som fiksa abs-enheten som ikke hadde klart å fikse problemet.. Verkstedet sjekket gjennom mye av bilen på el-systemet (Mot abs-enheten), fant ingen feil der. Men tror ikke de sjekka så mye på alt. Var mer å sjekke at alt så greit ut, ikke var noe fuktighet eller noen synlige feil. De skifta abs enheten med en brukt, den hadde lekasje, så dem satt inn igjen den orginale. Men konklusjonen var at dette var abs-enheten som ikke fungerte. Bilen skulle fungere igjen om den ble skifta. Siden de ikke klarte fikse problemet så slapp jeg også å betale for feilsøkinga og alt jobben de gjorde. Dukka opp en som solgte to brukte abs-enheter til bilen min på finn. Siden dette skulle fikse problemet så kjøpte jeg disse. Skaffa meg også en vag-com. Tok en feilsøking på bilen. Når abs-enheten ikke er koblet i så virker alt ganske greit. men kommer en feilkode på automatkassen: 00526 - Brake Light Switch-F 27-00 - Implausible Signal. Når jeg koblet til abs-enheten tok en kjøretur så begynte samme problemene som før..... Varsellyset begynner å blinke sammen med oljelampa... abs lyset står også på (Det er ikke lavt oljenivå eller noe galt der). turtelleren slutter å fungere, med noen sekunds mellomrom pulserer nåla litt opp og ned igjen... Displayet for girkassen er slått ut. lyser på alle girene.... så kan ikke se hvilken gir bilen er i. Virker heller ikke hvis jeg slår den over i manuell. Bilen sliter også endel på noen girskift, rykker til når den skal gire..... Scanna på ny etter feilkoder, fortsatt ingen feilkode på abs-enheten.... Igjen kommer det feilkode på automat kassen. 00529 - Engine Speed Signal Missing 28-10 - Short to Plus - Intermittent Jeg sletta alle feilkoder, koblet til elektronikken på den ene nye abs enheten. Tok en scann, nå kom det ingen feilkoder. Starta bilen så dukket nøyaktig samme problemene som før opp igjen.... (Etter å ha latt bilen svive ei stund så kom det bare feilmeldinger når jeg prøvde å scanne på ny... Klarte ikke få kontakt lenger.) 00529 - Engine Speed Signal Missing 28-10 - Short to Plus - Intermittent Da vil nå min fornuft si at det ikke er noe galt med abs-enheten. Verkstedet burde vell også ha funnet ut av dette ganske fort..... Virker mer som om det er noe koblinger inn som samhandler med abs-enheten som er problemet her.... Når abs-enheten ikke er koblet i så fungerer bilen helt fint, ingen problemer, alt er helt normalt med untak av varsellyset og abs lampa som lyser pga. enheten er koblet fra. Noen som kan hjelpe meg videre her? Hva kan problemet være?
  5. Tro det ble tatt service sist for rett rundt 1,5 - 2 år siden. Nå fikk jeg såvidt start på bilen etter mange forsøk. Kjørte den da ned på verksted. De fikk opp en feilkode på motorstyringa tror jeg det var. Denne var det ikke noe galt på. Var en temperatursensor som ikke fungerte som den skulle. De har fått skifta denne. Så nå fungerte bilen helt fint igjen :-) skulle ha den til i morgen for å teste litt mer. Men de trodde alt skulle fungere nå.
  6. Bilen har vært litt dorlig i starten ei god stund. Nå i dag var den helt død... Bilen har somregel starta helt fint. Ikke vært noe problem. Men en gang innimellom var det såvidt den ville dra igang... Noen ganger starta den ikke på første forsøk, men måtte prøve 2 - 3 ganger før den såvidt kom igang. Nå siste tia har det vært sånn oftere. Siste dagene har den bare såvidt starta etter mange forsøk. Nå i dag er den helt død. Såvidt du kjenner motoren er igang med å starta, men dør med en gang. Nå virker den helt død... Når jeg setter på tenningen hører jeg såvidt det durer bak i et halvt sekund - sekunds tid. Så blir det helt rolig. Er det da bensinpumpa som er død? Eller skal den ikke lage lyd lenger?
  7. Har en som vil kjøpe den ene for 1700 + frakt, men vil helst selge dem samlet. Hvis noen er interessert kan jeg kansje gå litt ned i pris. Kom med et bud i løpet av helga så blir vi nok enig om noe
  8. 2 stk. Sinfoni AMPLItude 45.2 Selges samlet for 4000 kr inkludert frakt. Forsterkerne skulle brukes i demobil for Morel og Sinfoni. Dette prosjektet kom aldri forbi byggestadiet. Jeg fikk kjøpt de 5 forsterkerne som skulle brukes i bilen. Den ene forsterkeren har ikke vært i bruk etter jeg kjøpte dem. Den andre har vært brukt noen uker. Fantastisk lyd og utseende på disse forsterkerne. Nå blir det ikke til at jeg bygger noe anlegg i nye bilen. Så da er det bedre at noen andre får glede av dem, en at dem ligger å samler støv i skapet mitt.
  9. Har hatt inne bilen på verksted tatt en stor jobb på bremsene. Før den ble levert inn hadde jeg store problemer med bremsene som hang fremme på bilen. Mye varmgang, glovarme felger. Det ble skifta skiver, klosser og bremserør bak på bilen. Fremme skifta de caliperne og klosser. Fikk tilbake bilen, da var bremsene helt fantastiske samenligna med før, men merka at det var litt småvibrasjoner i bilen..... Etter å ha kjørt et par turer begynte gule varsellyset for slitte bremseklosser å lyse. Ved første oppbremsning starter det å lyse. Vibrasjonene har fortsatt, også i perioder litt kraftigere, kjenner også den holder igjen litt som om bremsene enda henger..... Kjenner det er litt varmgang i felgene fremme. Klarer akuratt holde på dem uten å brenne meg. Hva kan være problemet her? Verkstedet tok sommerferie samme dag jeg fikk tilbake bilen. Så får ikke hørt med dem på et par uker.... Kjipt å betale mye penger for å fikse bilen, så starter problemene igjen med en gang.....
  10. Det var ingen bruksanvisning til den.. Den heter Evus tror jeg det var. Men til remote. har ingen plass å strekke den inn i bilen. kan den kobles til andre plasser? Mye arbeid å begynne å lage nytt hull å få det tett osv. bare for denne lille kabelen....
  11. Kjøpte meg ny sikringsholder. det er sånn fancy greier, med display på. Så kommer det en liten kabel ut fra displayet. Hvor skal jeg koble denne. skal den til jord? eller skal den til + batteri?
  12. Min bil hadde fått seg en stor smell rett foran katalysator. Så eksosen slapp ikke gjennom. Jeg trodde automatkassen min nesten var ødelagt. siden bilen slet på girskiftene. Bilen virka helt dau, å rykket å hoppet i girskiftene. Noen ganger ville den nesten ikke kjøre uten du rusa motoren skikelig. Girkassen hadde blitt skifta rett før, den gamle ble ødelagt pga. oljelekasje/tom for olje. Så jeg fikk satt i en ny fra en krasja bil, fikk derfor ikke noe garanti på kassen. den virka veldig dorlig fra første dag, men bilen gikk nå. Men det ble bare verre. Jeg kunne ikke bruke masse penger på ny girkasse igjen. så kjørte med det kansje 1,5 år. Så begynte eksosen å lage mye ulyd. Hadde den inne til sjekk. da fant dem knekken i røret. som hadde gjort at det rusta hull å var helt tett av drit inni røret. Dem fiksa dette, tok en gjennomgang på resten av anlegget. Når jeg fikk den tilbake var bilen som ny. Ingen problem med girskiftene og var kjempe god å kjøre igjen.
  13. Takker for svar. Da avbestiller jeg foringene og kjøper de 4 øvre bærebruene
  14. Hadde bilen på eu kontroll. Fikk da anmerkning på slitt bærekule fremre venstre øvre ytre og fremre høyre øvre ytre. (alle 4) Snakket med et bilverksted etterpå. de sa at det ble dyrt hvis de skulle gjøre det. og at det var veldig dorlig forklart hva problemet var. Men jeg kunne ta av de 4 øvre bærebruene og skifte foringen. så skulle det være i orden. Så jeg bestilte nye foringer da. Men det står jo at bærekulene er slitt. Har sjekket endel rundt, og det hjelper vell ikke å skifte foringene da? hele bærearmene må vell skiftes? eller tar jeg helt feil nå? Ble veldig usikker. Håper noen kan oppklare dette for meg i dag. Foringene er bestilt inn til i morgen. Å hadde planer om å ta jobben da også. Kjipt å skifte foringer hvis det ikke hjelper..... Må jeg skifte alle 4 øvre bærearmer, eller holder det med foringene?
  15. Vinduet bak på førersiden vil ikke opp! Motoren virker helt død. Ingen lyd eller noe, når jeg trykker på knappen Har prøvd med elektrospray, sjekket ledningene. Finner ingenting feil Bilen har stått ubrukt siden onsdag, har sett på bilen etter det. Vinduet var lukket, men når jeg kom ut i dag, har det gått ned av seg selv. Dette har skjedd før også, på passasjersiden framme, men har altid gått greit å få det opp igjen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår