proxy22 Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Hei, skal bytte olje og oljefilter på merca mi. Har det egentlig mye å si om jeg kjøper billig biltema oljefilter, eller originalfilter? Og samme med oljen, om jeg kjøper billigste fra biltema, eller dyreste fra torshov? Setter pris på nyttige svar =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 biltema oljen er like god som annen olje... bruker bare biltema på mine kjøretøy! oljefilter vet jeg ikke, men et org filter koster da ikke så mye uansett... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Mobil1 5W50 er å anbefale, men koster rndt 100,- per liter kjøpt på rett plass, atskilig mere på esso. Filter bruker man orginalt eller ett OEM-merke helst. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 bare ta biltema oljen du...helt kurrant olje det...unødvendig og sløse penger på dyr bensinstasjonolje Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Hva slags MB er det du har forresten? Litt kjapp konklusjon i grunnen Commodus, MB har biler der man kun skal bruke en bestemt olje, så uten å vite noe om biltype så skal man være litt forsiktig med å anbefale noe annet. Det ene tilfellet jeg kommer på er M112 V6 18V Bensin, 2.4, 2.6 og 3.2, der anbefales kun en bestemt Mobil1 olje(0W-40?) på grunn av for trange oljekanaler som teter seg. Nå er jo sjansen for at du har en slik motor relativt liten, men man vet jo ikke. Litt info om bil, og hvor mye du bryr deg om bilen tenkt å ha den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Er bare og sette seg ned og lese spesifikkasjoner og hvilke oljer som er godkjente for hvilke biler. hehe. Neida, men noen er tildels ganske strie på det, har jeg sett, med tanke på hvor mye godkjenninger noen oljer har fra diverse bil produsenter.. Kjører selv på mobil 1 5w-30 ESP. Koster "bare" 280kr litern på besinstasjon. Litt over 100kr litern hos honda når jeg har service der. Men uansett, den olja har mye godkjenninger fra f.eks MB, audi, VW, bmw.. http://www.mobil.com/UK-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Det er en w202 C180. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Bruk originalfilter; koster uansett ikke en arm og ett bein. Dessuten er du sikker på at filtreringen er i henhold til hva mercedes "gjettet" seg fram til... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Bruker kun originale filtere og Mobil1-olje. Er nok en grunn til at Biltema-oljen koster en brøkdel av prisen.. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 bruk biltema-olje og filter du.. biltema-olje fant test for et par år siden faktisk, så den bør vere brukanes..brukt den i alle år selv, bila går a enda.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Ser jeg kan høres litt sær ut.Biltema er helt grei til sitt bruk, biler/motorer som ikke er forventet å vare i evigheter. det er tilsvarende stilolje, men billigere. Biltema fukner helt greit, men vil du ha bilen over lenger tid anbefales kun mobil1 med rett viskositet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai_G Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Biltema vant test med mineralolje ja. Ikke mange nyere biler som vil ha det lenger vel? Finnes jo flere bra oljer enn Mobil1 , selv om det er veldig bra. Agip, Gulf , Castrol har vel også bra oljer. Bare finn ut hva du trenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Hvor lønner det seg å kjøpe disse bedre oljetypene? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proxy22 Skrevet September 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Hvordan olje er det egentlig jeg skal ha på en mercedes c180 96' modell? Mineral, delsyntetisk eller helsyntetisk? Og er det stor forksjell på dem? Tenker da hovedsaklig på biltema sine utgaver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 http://www.stjerneservice.no/catalog/index.php?cPath=1&osCsid=9fqjjomtn5cpg2vfu9aaijkee4 sendes med bud.. Posten sender ikke flytende vesker og olje er jo.. olje... brennbar veske.. ADR.. Masse tull :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg