Gå til innhold

Hvordan virker egentlig en fotoboks?

Ranger emnet


karl92

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg bare lurte litt på hvordan en fotoboks fungerer? Sett at jeg hadde blitt tatt på dagtid ville jeg fremdeles sett et blink da?

 

Og sett at jeg feks. kjørte: 70 i 60-sone, og 60 i 50-sone ville den tatt bilde da? Og en siste ting, er alle fotoboksene operative egentlig? Og til dere lokalkjente, om jeg skal gå helt detalj, de som er på Landås eller ved Storetvedt i Bergen. Noen som har peilling på om de er i bruk?

 

Og får man prikker på førerkort når man blir tatt i en fotoboks?

 

Takker for svar! :D

VW Passat, 2.0 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg bare lurte litt på hvordan en fotoboks fungerer? Sett at jeg hadde blitt tatt på dagtid ville jeg fremdeles sett et blink da?

 

Ja. Har fotoboksen en liten linse stikkende ut?

 

Og sett at jeg feks. kjørte: 70 i 60-sone, og 60 i 50-sone ville den tatt bilde da?

 

Ja, er den operativ skal den det.

 

Og en siste ting, er alle fotoboksene operative egentlig?

 

Det har vel vært avdekket at flere fotobokser mangler film. Tall på det har jeg dog ikke.

 

Og får man prikker på førerkort når man blir tatt i en fotoboks?

 

Ja.

 

Takker for svar! :D

 

Håper det hjalp.. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg bare lurte litt på hvordan en fotoboks fungerer? Sett at jeg hadde blitt tatt på dagtid ville jeg fremdeles sett et blink da?

 

Og sett at jeg feks. kjørte: 70 i 60-sone, og 60 i 50-sone ville den tatt bilde da? Og en siste ting, er alle fotoboksene operative egentlig? Og til dere lokalkjente, om jeg skal gå helt detalj, de som er på Landås eller ved Storetvedt i Bergen. Noen som har peilling på om de er i bruk?

 

Og får man prikker på førerkort når man blir tatt i en fotoboks?

 

Takker for svar! :D

 

Hvis hastighetene du oppgir er hastigheten du så på speedometeret i bilen, så kan det hende aktuell fart var lav nok til at fotoboksen ikke tar bilde. Det pleier å være litt feilvisning på speedometeret.

 

Prikker får du ja. Og det kan ta tid før brevet dukker opp.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelverket tilsier at du skal se at du er fotografert. Så de digitale har også en kraftig lampe.

Gamle bokser hadde film, men nå er vel de fleste oppgradert slik at bildene sendes digitalt fra boksen med en gang

Ingen bokser er operative hele tiden. De aktiveres fra det aktuelle politi og er så på til de har fotografert et forhåndsbestemt antall

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår