Gå til innhold

Oljeskift allerede på 2010 modell.

Ranger emnet


eiriko

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en helt ny Audi A4 avant (23. desember 2009), og fikk melding allerede nå at det var på tide med oljeskift, at oljenivået var på minimalt. Er dette normalt på nye biler, eller er det noe jeg bør gå til Audi med for å sjekke?

 

Edit: kjørt 17 200 km.

Endret av eiriko
Manglet kilometeravstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry litt mas. Men ny teknologi, så skal måleren på displayet i bilen stå mellom min. og maks. på olje vel? Eller skal den fylles helt opp. For på vanlig peilepinne, så skal jo oljen være mellom min. og maks.

 

Takk for svar.

 

Eirik

 

Jeg har alltid vært av den oppfatning at nivået skal ligge under maks, men så nært merket som mulig..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen har partikkelfilter, så kan man drite i hvor langt bilen har kjørt, sier den ifra om at det må byttest, skal du bytte! Hvis ikke blir neste oljeskift svært dyrt..!

 

Har selv skiftet olje på Mondeo og Focus etc som bare har trilla 3-5 tusen km. Alt avhenger, som Mondeo sa lengre oppe. Kjøremåte.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt begrepsforvirring her. Er det lavt oljenivå eller sier serviceindikatoren at det er tid for oljeskift? Lavt oljenivå betyr ikke at det er på tide å skifte olje og tid for oljeskift betyr ikke at nivået er lavt.

 

Hvis du kjører ny bil og ikke har peilet oljen på 17.000km så skjønner jeg at det er bra at det sitter flottør i bunnpanna på disse. Du må regne med å etterfylle mellom servicer.

 

Det er jo hensiktsmessig å fylle så langt opptil maks-merket som mulig, da tar det lenger tid før nivået faller under minimum igjen og du har mer olje som kan absorbere varme osv i motoren.

Endret av ian928

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår