Gå til innhold

rare lyder når jeg ikke gasser

Ranger emnet


hanos

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har et littmerkelig problem her...når jeg kjører og gir gass virker det som alt er normalt, men med en gang jeg slipper gassen så kommer det merkelige lyder. Til å begyne med var det bare en slags skrape lyd, men i dag kom det sånne "riste" lyder en liten stund også...noen som vet hva dette kan være? Når jeg gir gass er ting som sagt ganske normalt tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei

 

Jeg har akkuratt fått det samme problemet. Jeg har en Golf GL 1.8 syncro 1996modell. Den kommer når jeg slipper gassen, og blir borte når jeg trykker på gassen. Jeg tenkte det først kanskje var en tomgangsventil, men dette klarte jeg ikke å finne.

Lyden er litt vanskelig å beskrive, men det er en slags ule-lyd.

Lyden kommer fra en ventil i vakumsystemet. Jeg antar at dette er en en-veisventil. Den er på størrelsen med en leppomade-kork type lipsyl. Fra denne ventilen igjen, går det vakumslanger som via et t-ledd deler seg i 2. Jeg er litt usikker på hvor de går. Vanskelig å se, uten å demontere masse. Det ser ut som den ene går gjennom torpedoveggen (via under spylevæsketank og batteri) og til hver dørene (sentrallås?) og den andre ser ut til å gå sammen med bensinslangene og en annen ledning under bilen. Kan den kanskje gå til bensintanken og lage vakum der?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår