Gå til innhold

vakuummeter

Ranger emnet


vwgolf90

Anbefalte innlegg

Vakuummeter er jo nettopp til sugemotor...

 

Det gir en pekepinn på om man kjører økonomisk eller ikke, men det har litt begrenset nytteverdi på en bil med innsprøytning som trådstarter har.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke vet bruksområdene til ett vakuummeter kan man vel kanskje gå å legge seg.

 

Ja, du kan bruke vakuummetret på din bil, og det har nok like stor nytteverdi på en innsprøytningsmotor selv om det brukes sjelden der mener nå jeg.

 

Du må finne ett vakuumutak på bilen din med manifoldvakuum, finnes ikke det må du fabrikere ett eller koble deg på slangen til bremseforsterkeren.

 

Det kan fortelle alt om hvor økonomisk man kjører, til en del om tilstand og feililder på motor, om man vet hva man kan kikke etter, man skal kunne se om motoren har dårlige stempelfjærer, brente ventiler og slike ting der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Ja, du kan bruke vakuummetret på din bil, og det har nok like stor nytteverdi på en innsprøytningsmotor selv om det brukes sjelden der mener nå jeg.(...)

 

Kjekt å vite, da har jeg lært noe idag og. Visste jo at det kunne brukes, men trodde ikke det hadde like mye hensikt. Tenkte mest på bensinforbruk jeg da, men det er jo også kjekt til de andre tingene du nevner. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår