Gorgen78 Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Problemet startet med eksos i ekspansjonstank og vann ut av ekosen. Har skiftet topp pakning og termostat. Bilen koker.. Noen forslag??? Står helt fast:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Kan det være skjev topp, sjekket det? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorgen78 Skrevet September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Sjekket. Begynner og lure på, etter og ha lest litt her inne, om vi snakker gåen vannpumpe eller et ellet annet med luft (for mye/for lite). Eller kansje føleren til termostatet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 - Hev fronten på bilen, altså enten i en motbakke, på bukker osv. - Ta av nedre slange fra radiator samt termostathuset for å tømme systemet. - Ved fylling av ny kjølevæske tar du av øvre slange fra radiator, fyll i ekspansjonstanken til det kommer kjølevæske ut fra øvre radiatorslange. - Monter øvre radiatorslange og fyll ekspansjonstanken til Min merket. - Monter ny tropp til ekspansjonstanken! Ja, denne har skiftintervall.. - Vri varmeapparatet over på full varme - Start motoren og følg med på kjølevannsnivået, hold nivået ved Min merket, det skal IKKE overstige Max merket ved driftsvarm motor. Nå skal det være å bare følge med nivået de nærmeste dagene og etterfylle litt etterhvert som de siste luftboblene forsvinner.. Sjekk om det kommer vann ut fra overløpsslangen til ekspansjonstanken, det skal komme litt her når kjølevannet får temperatur, da har du sirkulasjon. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Det har skjedd flere ganger at folk har byttet termostat, og den nye også er defekt. Sjekk at slangen fra toppen på radiator til blikka blir varm når motoren er blitt driftsvarm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorgen78 Skrevet Desember 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Ja ikke kjøp termostat på biltema. Endte med å bytte hele motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 B.T.I: Hva er siftintervallet på lokket, og hvilke biler gjelder det. Har en `97 A4 som mistet vann i en periode, og disse har vel samme lokk omtrent? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.