tosk Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 ca hk, petter sin f.eks?? peaCe Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 340 eller no sånt.. eller var det 300?? Finner sikkert noe hvis du søker, vet det er tatt opp før.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmeraGTI Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Thomas Schie sa ca 380hk i motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 ca. 300 ofisielle gamper, har krav til støy og restriktor og sikkert noe til avgass som begrenser effekten, fjern restriktoren så er det sikkert 500 gamper. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Granada3.0GL ca. 300 ofisielle gamper, har krav til støy og restriktor og sikkert noe til avgass som begrenser effekten, fjern restriktoren så er det sikkert 500 gamper. De fleste team sier at dem har 300 ja. Å regelverket sier at dem skal ha 300 hester. Men dem kjører nokk med 350 og oppover til 370-380. Viss det hadde vært 500 hester i en rallybil nå til dags så hadde den nesten vært like apekatt å kjørt som en Gr. B bil ;) Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by CalibR De fleste team sier at dem har 300 ja. Å regelverket sier at dem skal ha 300 hester. Men dem kjører nokk med 350 og oppover til 370-380. Viss det hadde vært 500 hester i en rallybil nå til dags så hadde den nesten vært like apekatt å kjørt som en Gr. B bil ;) Så vidt jeg vet er det ikke noen regler som sier maks effekt. Det er restriktorer i innsuget ol som begrenser. Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo4RS3 Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Så vidt jeg vet er det ikke noen regler som sier maks effekt. Leste noe om dette her om dagen,det stemmer med det du sier. Stod et eller annet om maks størrelse på innsug tror jeg, men jeg husker ikke hvor mange mm.... Siter -Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod- xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by maxgets Så vidt jeg vet er det ikke noen regler som sier maks effekt. Det er restriktorer i innsuget ol som begrenser. Synes ikke du at det er litt rart at teamene sier at dem har "300 hester offisielt" da ? ;) Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 den nye motoren i petters subaru yter 15 hk mer.. tenk på hvor mye det er virkelig i disse. i årene da gra ble innført med 38 mm restriktor så lå de nok på en 280-290 hk.. men nå med 34 mm restriktor så er de nok hvertfall opp imot 400-420 hk.. utviklinga har gått massivt fremover.. dreimomentet ligger nok på ca 650-750nm.. mine meninger men kan jo være feil.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by CalibR Synes ikke du at det er litt rart at teamene sier at dem har "300 hester offisielt" da ? ;) Men tror du faktisk de som opprettholder regelverket er så naive att om det er en 300hk grense så trenger bare teamene å si "jada, vi har ikke mere enn 300hk vi" så er det i orden? Og hva skal de med restriktorer om det er en ovre hk grense? Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by maxgets Men tror du faktisk de som opprettholder regelverket er så naive att om det er en 300hk grense så trenger bare teamene å si "jada, vi har ikke mere enn 300hk vi" så er det i orden? Og hva skal de med restriktorer om det er en ovre hk grense? Er nok ingen effekt-grense, er vel bare av grunner som at folk skal kunne sammenligne subaruen sin med petters og kanskje no hemmelighetskremmeri. De fleste team sier at dem har 300 ja. Å regelverket sier at dem skal ha 300 hester. Men dem kjører nokk med 350 og oppover til 370-380. Viss det hadde vært 500 hester i en rallybil nå til dags så hadde den nesten vært like apekatt å kjørt som en Gr. B bil Uten restriktor støy/miljøkrav-oppholdelse så hadde det nok vært nærmere 500 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Uten restriktor støy/miljøkrav-oppholdelse så hadde det nok vært nærmere 500 wrc bilene har katalysator og er utrolig miljøvennlige.. uten restriktor så hadde de hatt uvirkelig med effekt.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Kjetilr wrc bilene har katalysator og er utrolig miljøvennlige.. uten restriktor så hadde de hatt uvirkelig med effekt.. Utroli miljøvennlige er de nok ikke, men sett i forhold til effetuttaket så kan det stemme Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Granada3.0GL Utroli miljøvennlige er de nok ikke, men sett i forhold til effetuttaket så kan det stemme utslippet er enormt lite.. omtrent 1/10 av en granada 3.0gl.. selv om de bruker 10 l på mila.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by Kjetilr utslippet er enormt lite.. omtrent 1/10 av en granada 3.0gl.. selv om de bruker 10 l på mila.. øyy, 3.0 gikk faktisk utrulig reint, dem blei overraska på biltilsynet. Når jeg stilt sjøl gjorde jeg en feil som jeg skjønte etterpå, målte bare fra ene sylinderraden, da lå den på 1,5 vol%co og 300 på hc og AFR 14,7:1, tuna den helt likt på begge sylinderradene så tenker jeg vi lett hadde vært på 1%. På full belastning så tenker jeg nok wrc hadde vært oppi 0,5 men på tomgang så er den nok 0%CO og sikkert 0ppm HC. Er fullt klar over hvor mye utslipp som er normalt, er tross alt lærling bilmekaniker. HEHE Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.