Gå til innhold

Audi 80 4.2 ?

Ranger emnet


Turbobenni

Anbefalte innlegg

Bare en tanke som streifa. Har kikket litt rundt og fant en som hadde putta en 4.2 v8 i sin audi 80 nede i tyskland. Er det mulig å få godkjent her i norge? Evt. Hvor søker jeg om det hvis det er lurt? Som sagt kun en tanke, men hadde vært morro. Er jo audi v8 vi snakker om, så i teorien burde de gå :-)

Endret av Turbobenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du får ikke dette godkjent da 80 karoseriet aldr er levert med dette orginalt. Med det sakt så går det også flere her i norge med 4,2 både med og uten turboer.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke det da RS2 er en 2,2 liter og ikke en 4,2. Sålenge bilen ikke er levert org fra fabrikk med den motoren kan den heller ikke bli godkjent. Eller den kan sikkert hvis du betaler uhorvelig mye penger og får den godkjent av TUV i Tyskland eller noe først.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt" kan bli godkjent men det er vel slik at VAG ikke vil gå god for noe større enn det de selv har levert. En annen ting er hvor mye moment det er i en RS2 2.2 og en 4.2 V8. Er du innafor det skallet og eller chassiet tåler er det alltids et håp. En tredje ting; hva veier 2.2 og 4.2 med og uten dressing (inkl. turbo, IC ++)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at jeg kom over denne tråden, driver å vurderer det samme.

 

Spørsmålet mitt er egentlig, siden motor med kode ABY, ADU og AAN står i S2, RS2 og S4/S6 ser identiske ut for meg.

Er disse motoroene like i motorfeste, lengde, og andre dim?

For hvis det er tilfellet er det naturlig å tenke at en Audi V8 vil passe i en audi 80 med justering av motorfester osv?

Hvis man tar utganspunkt i hvordan girkassen står posisjonert og lenge på den? For det er snakk om å bruke en 6 trinns fra S4 4.2?

Satt at 80'en er en quattro.

 

Er nok mye mer med det en bare å hive den inn å tut og kjør men det burdte vel la seg gjøre uten alt for mye mod.

Hva tror dere?

1997 Audi A4 1.8TQ - Vorsprung Durch Technik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår